Odzież sportowa jest na topie. Nike Inc. kontynuuje dobrą passę i drugie półrocze z rzędu odnotowuje wzrosty, zarówno w sprzedaży jak i w profitach.
Zyski podskoczyły o 19,8 proc. do $785 miliona z $655 milionów tym samym robiąc niespodziankę wszystkim właścicielom akcji Nike. Te wzrosły z 74 do 90 centów na akcji. To 4 centy więcej niż przewidywali analitycy. Świetne wyniki są rezultatem zwiększonej sprzedaży, mniejszych podatków i odkupienie przez firmę akcji od części jej właścicieli.
Sprzedaż za trzeci kwartał (który zakończył się 30 listopada) również zwiększyła się o 4,1 proc. z $7,38 do $7,69 miliarda. Gdyby pominąć fakt wahających się walut ten wynik wyniósłby 12 proc. Ogólny wynik dla całej grupy Nike obniżył Converse, który odnotował 5 proc. spadek sprzedaży.
Fenomenalnymi wynikami może pochwalić się Nike.com. 50 procentowy wzrost sprzedaży internetowej to rekord, który daje wiele powodów dla szefostwa firmy do tego, aby do 2020 roku móc zrealizować $7 miliardowy plan sprzedaży online.
Do naszych atutów należą- nasz brand i wszystkie firmy, które wchodzą w jego skład, obecność geograficzna sklepów i oferta asortymentowa- to wszystko sprawia, że jesteśmy elastyczni i dostępni. Od razu możemy odpowiadać na potrzeby klienta. Obserwujmy przeprowadzane przez nas zmiany, zwłaszcza na takich rynkach jak Chiny i Europa Zachodnia. Zwróciliśmy szczególną uwagę na rozwijający się segment asortymentu damskiego i markę Jordan. Nasze możliwości operacyjne i logistyczne pozwalają nam na dalszy rozwój. Tylko w ubiegłym roku wysłaliśmy ponad 1,1 miliarda produktów, czytamy w oświadczeniu Marka Parkera, prezesa Nike dla inwestorów z Wall Street.
Korzystając ze świetnej koniunktury Nike odkupił 5,6 miliona akcji. Jest to 4 letni program w którym firma przewiduje, że wykupi akcje na łączną kwotę $8 miliardów. To tylko początek, czytamy dalej, kolejny program przewiduje $12 miliardów na ten cel. Tego typu plany mają na celu zapewnić inwestorów o ich dobrej decyzji. Nie jest jednak to konieczne ponieważ Nike stale zwiększa sprzedaż i podpisuje coraz to większe kontrakty na przyszłość, tym samym nie pozostawiając wątpliwości, że firma będzie się rozwijała.
Autor: Urszula Wiszowata