Redakcje magazynów lifestyle’owych podsumowują mijający rok w kontekście najlepiej i najsłabiej sprzedanych okładek czasopism. Poniżej prezentujemy listę ośmiu najfajniej dobranych oraz nietrafionych “twarzy miesiąca”. A jakie jest Wasze zdanie, Drodzy Czytelnicy? Czy zgadzacie się z rankingiem? Kogo według Was brakuje?
Dla amerykańskiej edycji magazynu “Vanity Fair”, postać transgender Caitlyn Jenner wygenerowała sprzedaż rzędu 400 000 egzemplarzy czerwcowego wydania. Należy nadmienić, że całościowa sprzedaż czasopisma pierwszej połowy roku nie przekroczyła nakładu 164 000 publikacji.
Kolejną okładką, która cieszyła się dużym powodzeniem była ta prezentująca skandal związany z rozpadem związku amerykańskiego wokalisty i kompozytora, trzykrotnie nominowanego do nagrody Grammy – Blake’a Sheltona z piosenkarką muzyki country – Mirandą Lambert. Ten gorący news oraz pojawienie się na okładce 3 sierpnia w tygodniku “People“ osiągnęło sprzedaż 804 122 egzemplarzy. Afera muzyków przebiła rozwód pary bardzo popularnych aktorów: Bena Afflecka i Jennifer Garner.
Informacja o ślubie aktorki Jennifer Aniston przełożyła się na wysoką sprzedaż dla innego amerykańskiego tygodnika “Life & Style” – 262 000 egzemplarzy dla wydania z 20 lipca.
Pierwsza edycja magazynu “Rolling Stone” pojawiła się w 1967 roku. Jego styczniowa edycja z postacią amerykańskiej wokalistki rockowej Stevie Nicks przyniosła wysoką sprzedaż: 64 126 publikacji.
Sarah Jessica Parker w filmie i serialu Sex and the City odgrywa postać Carrie Bradshaw – dziennikarki i guru mody. Jest bardzo rozpoznawalną postacią, jednakże jej pojawienie się na okładce amerykańskiego wydania magazynu “Cosmopolitan” zaniżyło sprzedaż do 438 000 egzemplarzy dla sierpniowej edycji. Miesięczna sprzedaż czasopisma oscyluje w granicach pół miliona publikacji.
Informacja o kolejnym związku aktorki Sandry Bullock nie miała przełożenia na sprzedaż dla wydanego 21 września tygodnika “Star” – tylko 162 500 egzemplarzy.
Postać Kim Kardashian wywołuje mieszane uczucia. Dla części z nas jest ona pierwszoligową celebrytką, natomiast inni przyglądają się jej aktywnościom z przymrużeniem oka. I dla nas jest zaskoczeniem informacja, iż jej popularność ma tendencję spadkową. Dla amerykańskiego tygodnia “Life & Style” wydanego 12 października, okładka z twarzą Kim osiągnęła bardzo niską sprzedaż – 162 000 egzemplarzy.
Nasz ranking najlepiej i najsłabiej sprzedających się okładek magazynów w 2015 roku zakończymy informacją o niskim wyniku dla tygodnika “People” wydanego 28 września – 450 233 egzemplarzy.
Papież Franciszek cieszy się wysoką rozpoznawalnością na całym świecie, jednakże jego postać nie przełożyła się na wysokie osiągi dla wspomnianego czasopisma.
Postacie kultowych amerykańskich aktorek Joan Collins oraz Blake Lively, które pojawiły się na okładkach “People” cieszyły się najsłabszą sprzedażą w mijającym roku.
Autor: Alicja Szablewska