Grupa Yoox Net-A-Porter jest światowym detalistą sprzedaży dóbr luksusowych na platformie on-line. W poniedziałek zostały opublikowane dane, dotyczące sprzedaży produktów z najwyższej półki podczas Black Friday i Cyber Monday.
Mawia się, że “jaki poniedziałek, taki cały tydzień” i trzeba przyznać, że dla grupy Yoox Net-A-Porter był to bardzo dobry start w nowym tygodniu, ponieważ uzyskała sprzedaż o 50% wyższą niż podczas świątecznego weekendu Dziękczynienia. Klienci składali zamówienia co 1.4 sekundy, a dokładnie co jedną sekundę dokonywała się transakcja sprzedaży danego produktu. 41% zamówień zostało złożonych z urządzeń mobilnych.
Aż o 82% wzrosła sprzedaż dóbr luksusowych w porównaniu do roku ubiegłego. Klienci ze Stanów Zjednoczonych zwiększyli sprzedaż o 101% (analogicznie do roku poprzedniego), natomiast Japonia pobiła rekord sprzedaży – 186% do 2014 roku i zajęła pierwsze miejsce w rankingu państw dokonujących transakcji drogą internetową. Natomiast pośród państw Europy to Włochom przypisuje się najwyższy procent sprzedaży za pomocą urządzeń mobilnych – 54%.
Grupa Yoox Net-A-Porter podała również, że najczęściej kupowanym produktem były zamszowe kozaki powyżej kolana od Sama Edelmana. Najdrożej zostały sprzedane kolczyki od Kimberly McDonald za bagatela 27 tys. 307 dolarów i mini spódniczka od Saint Laurenta za 14 tys. 943 dolarów.
Autor: Alicja Szablewska