Według najnowszych badań Digital IQ test opublikowanych przez organizację L2, brytyjska marka Burberry cieszy się największym powodzeniem w cyberświecie i tylko o jeden punkt wyprzedziła amerykański brand Kate Spade.
Jednym z najważniejszych powodów sukcesu wielopokoleniowej marki jest nowa forma promocji firmy – concept “Art of the trench”. Ludzie z całego świata ubrani w kultowe trencze z logo Burberry publikują swoja zdjęcia w Internecie.
Sprzedaż internetowa dóbr luksusowych przybiera na sile i w 2014 roku jej wzrost wyniósł aż 55%, porównując do 33% w 2013 roku. Dodatkowo, wysoki procent sprzedaży on-line stanowi aż 83% rocznej sprzedaży w danym sektorze w minionym roku. W okresie 2010-2012 wzrost był stosunkowo niewielki i wyniósł zaledwie 5%.
Sprzedaż produktów on-line dziesięciu topowych marek, dla przykładu: Ralph Lauren, Coach, Michael Kors, Tory Burch lub Louis Vuitton generuje aż ⅔ światowej sprzedaży.
Marka Burberry potroiła swoją sprzedaż na platformie internetowej, wykorzystując telefony komórkowe.
Autor: Alicja Szablewska