8 września w nowojorskim New Museum, w dzielnicy Lower East Side, the Polish-American Fashion Foundation (PAFF) gościła po raz pierwszy projektantów trzech polskich marek modowych: Paprocki&Brzozowski, Mia, Viola Śpiechowicz podczas trwającego Polskiego Tygodnia Mody. Premierowe przedsięwzięcie Polish Fashion Week zostało wpisane, po raz pierwszy w historii, w oficjalny kalendarz New York Fashion Week (NYFW).
Kilka dni temu w Warszawie, założycielka Ola Borowczak i jej prawa ręka Kinga Marszał-Norsworthy przyjechały z wizytą do Warszawy, aby podsumować to wydarzenie. Na śniadaniu prasowych w siedzibie Wyborowej zgromadziły się osobowości świata mediów modowych, jak i sami projektanci. Na pytania zgromadzonych gości odpowiadali: duet paprocki&brzozowski i Viola Śpiechowicz.
A jak było? Podczas Polskiego Tygodnia Mody w New Museum designerzy zaprezentowali swoje kolekcje na sezon wiosna-lato 2016 w trzech indywidualnych pokazach. W wydarzeniu uczestniczyło przeszło 300 osób, a wśród zaproszonych gości byli między innymi: Nigel Barker, uznany, światowej sławy fotograf, główny fotograf amerykańskiego wydania “Top Model”, Monika “Jac” Jagaciak, światowej klasy modelka (Victoria’s Secret, Chanel), gościnnie modelki: Ewa Budka, Maja Salamon i Marta Pawlowska, reżyserka Agnieszka Vosloo, Edyta Herbuś, Milena Inglot, Konsul Generalna RP w Nowym Jorku Urszula Gacek oraz Anna Piechocińska, córka wicepremiera Janusza Piechocińskiego. Na pokaz przybyli też przedstawiciele marek Calypso St. Barth i Marc Jacobs oraz nowojorskich domów handlowych Macys, Barneys i Bergdorf Goodman.
Wydarzenie w pigułce:
- Koszt pokazu w NYC to wydatek rzędu min. 100 tys. dolarów.
- Modelki prezentujące kolekcje reprezentowane były przez prestiżowe nowojorskie agencje, m.in. Major Model i Jewels Model Managment.
- Projektanci mieli okazję zaprezentować swoje kolekcje w salonach przepięknej, stuletniej, rezydencji De Lamar Mansion – siedziby Konsulatu Generalnego RP.
- Showroom, który powstał w świetlistej siedzibie firmy Inglot (Chelsea Market) prezentował kupcom kolekcje Mia, Viola Śpiechowicz oraz duetu Parocki&Brzozowski.
- Dzięki wsparciu INGLOTA mieszkańcy Nowego Jorku mieli szansę zobaczyć film reklamowy, prezentujący wszystkich polskich projektantów i fundację PAFF na Times Square (1592 Broadway, róg 48 ulicy).
- Partnerem w wydarzeniu była również marka Mo61 Perfume Lab – jedyny i pierwszy koncept, który zajmuje się personalizacją zapachów.
Na śniadaniu prasowych dowiedzieliśmy się o wielu możliwościach, które pojawiły się po wydarzeniu w Nowym Jorku. Są pierwsi kupcy i obserwatorzy, którzy czekają na kolejną odsłonę polskiego runku. A mamy co pokazać. Do zobaczenia już we wrześniu przyszłego roku.
Autor: Urszula Wiszowata