noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Primark zwolnienia grupowe. Na zdjęciu fasada budynku z dużym logo Primark.

Primark zapowiada masowe zwolnienia. Czy pokrzyżuje to plany na nowe sklepy w Polsce?

REKLAMA
noSlotData

Primark planuje zwolnić około 150 pracowników w Irlandii, Wielkiej Brytanii i USA, a największe cięcia – ok. 100 etatów (7 proc. załogi) – dotkną międzynarodowej centrali koncernu w Dublinie. Redukcja obejmie działy kadr, finansów oraz zakupów i wiąże się z przekazaniem części procesów zewnętrznemu partnerowi, którym – według mediów – ma być Accenture obsługujące usługi w Mumbaju.

Primark redukuje 150 etatów w trzech krajach

Brytyjsko-irlandzka sieć fast-fashion potwierdziła plany restrukturyzacji obejmujące likwidację ok. 150 stanowisk w swoich biurach w Dublinie, Londynie i Bostonie. Najsilniej odczują je pracownicy w stolicy Irlandii, gdzie zatrudnienie straci około 100 osób z liczącej 1 500 pracowników centrali – czyli blisko 7 proc. całego zespołu biura głównego. 

Outsourcing procesów

Firma zapowiedziała rozpoczęcie konsultacji zbiorowych i poinformowała, że część funkcji back-office zostanie powierzona podmiotowi zewnętrznemu. Branżowe media wskazują na Accenture, którego centra usług w Mumbaju przejmą obowiązki z obszarów HR, finansów i zakupów. Posunięcie to ma „usprawnić model operacyjny” i uwolnić zasoby pod dalszą ekspansję zagraniczną sieci.

Primark w Polsce: ekspansja mimo zwolnień

Polski rynek nie jest objęty planowanymi zwolnieniami – wręcz przeciwnie, sieć kontynuuje tu ofensywę. Obecnie działa siedem sklepów (Warszawa-Galeria Młociny, Poznań, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Bydgoszcz), a w styczniu firma ogłosiła inwestycję 25 mln euro w trzy nowe placówki: w Lublinie (Felicity), Białymstoku (Atrium Biała) oraz drugi warszawski salon w Promenadzie. Po ich uruchomieniu – planowanym na lata finansowe 2025/26–2026/27 – liczba sklepów Primark w Polsce wzrośnie do dziesięciu, a sieć stworzy nawet 400 nowych miejsc pracy.

Dowiedz się więcej: Primark zapowiada trzy nowe sklepy w Polsce. Kiedy otwarcie?

Co dalej z globalną strategią sieci?

Primark – należący do Associated British Foods (ABF) – ma dziś ponad 440 sklepów w 17 krajach i konsekwentnie dąży do podwojenia sprzedaży do 2030 r. Mimo cięć w centrali korporacja nie rezygnuje z otwierania nowych rynków (m.in. Bliski Wschód do 2026 r.)

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES