noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Magda Butrym i Ann-Sophoie Johanson, H&M, na zdjęciu z okazji wspólnego projektu - kolekcji Magda Butrym x H&M. Wywiad z Magda Butrym i Ann-Sophie Johanson o kulisach tego projektu.

Jak powstała kolekcja Magda Butrym x H&M? Projektantka i Ann-Sophie Johansson zdradzają kulisy współpracy [WYWIAD]

REKLAMA
noSlotData

Dziś premiera wyczekiwanej kolekcji Magda Butrym x H&M, która od tygodni wywołuje burzliwą dyskusję wśród obserwatorów świata mody. Zmysłowa, kobieca i ponadczasowa – te słowa idealnie oddają charakter projektów polskiej projektantki i pierwszej Polki, która nawiązała współpracę z globalnym gigantem odzieżowym. Z okazji dzisiejszego debiutu mieliśmy wyjątkową okazję porozmawiać z Magdą Butrym oraz Ann-Sophie Johansson, Creative Advisor & Head of Design Womenswear H&M, które uchyliły rąbka tajemnicy na temat kulis powstania tego szczególnego projektu.

24 kwietnia 2025 r. świętujemy premierę kolekcji Magda Butrym x H&M. Projekty polskiej wizjonerki mody, Magdy Butrym, zachwycają świat unikalnym połączeniem siły i zmysłowości, a jej charakterystyczna róża stała się rozpoznawalnym symbolem na międzynarodowej scenie fashion. Nie bez powodu w kreacjach sygnowanych jej nazwiskiem pojawiają się największe gwiazdy showbiznesu. Dziś Magda Butrym zapisuje się w historii jako pierwsza polska projektantka, która stworzyła kolekcję z gigantem branży odzieżowej, H&M.

H&M, który od 20 lat zaprasza do współpracy największych twórców świata mody, tym razem postawił na urzekającą i sensualną twórczość polskiej projektantki, która od dekady wspina się po drabinie sukcesu. Przedstawiciele marki nie ukrywają, że ta od dawna przyglądali się twórczości Butrym, celując w projektantkę z niezwykle silnym DNA i wyrazistą wizją kobiecości.

Zobacz wszystkie projekty i ceny kolekcji Magda Butrym x H&M

Wywiad z Magdą Butrym i Ann-Sofie Johansson o kulisach wspólnego projektu

Z okazji premiery kolekcji Magda Butrym x H&M mieliśmy szansę porozmawiać z Magdą Butrym oraz Ann-Sophie Johansson o kulisach tej fascynującej współpracy.

Magda Posełek, Fashion Biznes: Jestem pod ogromnym wrażeniem energii, która jest między Wami! Od razu widać, że ta współpraca to dla Was nie tylko projekt, ale powód do dumy. Patrząc na efekt finalny, który zapiera dech w piersiach, zdradzicie jak długo trwał cały proces twórczy i czy wybór poszczególnych perełek z kolekcji był kwestią intuicji, czy raczej długich poszukiwań?

Ann-Sofie Johansson: To prawda, włożyłyśmy w ten projekt całe nasze serca. Cały proces, od naszego pierwszego wirtualnego spotkania, trwał około roku. To był intensywny czas, wypełniony dobieraniem idealnych tkanin, dopracowywaniem fasonów podczas przymiarek z modelką i finalnym szlifowaniem wszystkiego tuż przed sesją zdjęciową. A same zdjęcia, zarówno te w studio, jak i w malowniczych plenerach, również wymagały czasu. Przy tak kompleksowej kolaboracji zadań jest mnóstwo. To nie tylko sama kolekcja, ale także dbałość o każdy detal – od unikatowych opakowań po sprawną logistykę i całą otoczkę, która buduje wizerunek tej współpracy. Pracy było naprawdę sporo, ale satysfakcja z efektu jest bezcenna!

Magda, Twoje projekty emanują unikalnym połączeniem kobiecości i słowiańskiej duszy. Czy przeniesienie tej charakterystycznej estetyki do współpracy z globalną marką, z myślą o światowej publiczności i uwzględnieniem takich aspektów jak różnorodność rozmiarów czy globalna dostępność materiałów, stanowiło wyzwanie?

Magda Butrym: To było fascynujące doświadczenie. Tym razem podeszłyśmy do pracy nieco inaczej, z ogromnym szacunkiem zagłębiając się w bogate archiwum marki. Oczywiście, podczas moich autorskich pokazów w Paryżu często pozwalam sobie na większą dozę eksperymentów. Jednak w tej konkretnej linii pragnęłam uchwycić czystą esencję mojej estetyki – stworzyć coś, co za pomocą jednego, wyrazistego detalu przeniesie odbiorców w mój świat. Paradoksalnie, nie było to trudne. Moja praca to wciąż moja wielka pasja, codzienne bycie w pracowni i tworzenie to dla mnie naturalne środowisko. Ta współpraca była czystą przyjemnością i inspirującą podróżą.

W Twoich projektach zawsze wyczuwalna jest subtelna nuta polskości. Czy i w tej kolekcji również zdecydowałaś się przemycić jakieś wyraźne akcenty, które nawiązują do Twoich korzeni?

Magda Butrym: Z pewnością jednym z przemyconych polskich akcentów jest charakterystyczne dla moich projektów szydełkowanie, które pojawia się na przykład w sukience czy w formie małej apaszki. To element, który uważam za bardzo słowiański i kobiecy. Nie bez znaczenia jest również fakt, że w filmie promującym tę kolekcję usłyszeć można polskie słowa.

Przejdźmy do sfery biznesowej. Z Waszej perspektywy, co ta wyjątkowa współpraca oznacza dla każdej marek w kontekście strategicznego rozwoju i dotarcia do nowych odbiorców?

Ann-Sofie Johansson: Realizujemy podobne, ekscytujące projekty już od dwóch dekad i widzimy, jak bardzo są cenione przez naszych klientów. Współpraca z tak utalentowaną i niezależną projektantką jak Magda daje nam unikalną możliwość zaprezentowania jej wizji jeszcze szerszej, globalnej publiczności. Działając na ponad 70 rynkach, możemy stworzyć prawdziwą sytuację win-win, wzbogacając naszą ofertę o świeże spojrzenie i docierając do nowych grup odbiorców, które być może wcześniej nie miały okazji poznać jej twórczości.

Magda Butrym: Przyznam, że zastanawiałam się, czy po tak znaczącej kolaboracji będę miała jeszcze coś nowego do zaoferowania. Jednak doszłam do wniosku, że to dopiero początek! Przede mną jeszcze mnóstwo pracy i świeżych pomysłów. Ta współpraca otwiera drzwi do zupełnie nowych możliwości – dzięki globalnemu zasięgowi H&M moja marka dotrze do szerokiego grona odbiorców, a Polska ponownie zaistnieje w międzynarodowych rozmowach o modzie. Co niezwykle ważne, moje stałe klientki są pełne dumy i okazują mi ogromne wsparcie, co jest dla mnie bezcennym darem i motywacją do dalszego działania.

W trakcie konferencji prasowej wyznałaś, że marzysz o wejściu do świata beauty. Czy kosmetyczny akcent w Twojej kolekcji dla H&M to zapowiedź kolejnego kroku w Twojej karierze?

Magda Butrym: Świat beauty to zdecydowanie jedno z moich wielkich marzeń. Czas pokaże, co przyniesie przyszłość.

Dowiedz się więcej: Magda Butrym – biografia polskiej projektantki, którą pokochały światowe gwiazdy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES