Dzielą się doświadczeniem, praktyczną wiedzą i przede wszystkim pasją do tego, czym się zajmują. Są ekspertami, ale współpracują też z innymi autorytetami. Edukują w swoich social mediowych kanałach, publikują raporty dostępne dla każdego, organizują szkolenia, chętnie biorą udział w warsztatach. Oto osoby, agencje i platformy, które warto śledzić na bieżąco. Tylko na tym skorzystacie!
PRÊT-À-CREATE (@pretacreate)
Jedyna taka platforma w Polsce powstała z myślą o branży kreatywnej, osobach ją reprezentujących oraz tych, którzy wiążą z nią swoją przyszłość. Twórczyni PRÊT-À-CREATE Malwina Regina zaprasza do współpracy ekspertów, m.in. od marketingu (w szerokim tego słowa znaczeniu) czy designu, z którymi organizuje szkolenia i webinary (także bezpłatne). Oferuje również warsztaty kreatywne dla firm. A razem z Martyną Olszak, właścicielką agencji kreatywnej Easy Tiger, stworzyła kurs „Superbrand” o tym, jak budować oraz rozwijać markę. Tak kompleksowej i praktycznej wiedzy, podanej w luźny, przystępny sposób, nie znajdziecie nigdzie indziej.
Maja Musznicka-Janiec i TRENDIFY.lab
Czy można zebrać informacje o najważniejszych trendach (z różnych dziedzin) w jednym miejscu, omówić je w przystępny sposób i zainspirować do głębszych analiz? Można, a TRENDIFY.lab jest tego najlepszym przykładem. To inicjatywa Mai Musznickiej-Janiec, trend researcherki, strateżki i edukatorki, która od ponad 10 lat zawodowo związana jest z branżą kreatywną. Maja ma dostęp do najważniejszych raportów, z których wyciąga to, co najciekawsze i chętnie dzieli się tą wiedzą z innymi. Bierze też udział w różnego rodzaju wydarzeniach, a jej obserwatorzy zawsze mogą liczyć na inspirującą relację. Ponadto Maja współpracuje z markami, które chcą być na bieżąco za trendami – w mądry i korzystny dla siebie sposób.
Martyna Zastawna (@zastawna_martyna)
Głos rozsądku w świecie nadmiernej konsumpcji. Jest ekspertką ds. klimatu w Europejskim Banku Inwestycyjnym i ONZ, docenioną przez takie tytuły jak „Forbes” czy „Fortune”. Martyna Zastawna od lat promuje zrównoważony rozwój (w modzie i nie tylko) oraz zachęca do tego innych. Robi to również na swoim instagramowym profilu, poruszając często kontrowersyjne oraz polaryzujące tematy. Jest pomysłodawczynią inicjatywy woshwosh, która w imię zasady zero waste, pomaga przedłużyć życie obuwia. Martyna oferuje również program autorski program mentoringowy, pomagając rozwinąć własny biznes, markę osobistą a firmom – wdrożyć bardziej zrównoważone rozwiązania.
Marianna Kupść i Kern Institute (@decyzje_zakupowe)
W mediach społecznościowych z każdej strony jesteśmy bombardowani produktami, których często nie potrzebujemy, ale ostatecznie i tak się na nie decydujemy. Dlaczego? Skąd bierze się w nas potrzeba ciągłego kupowania? Ile informacji potrzebujemy, żeby zdecydować się na zakup? Odpowiedzi na te oraz inne pytania, dotyczące naszych decyzji zakupowych, warto szukać u Marianny Kupść, założycielki Kern Institute. Marianna jest ekspertką w dziedzinie neuromarketingu i od lat bada potrzeby oraz zachowania konsumenckie. W swoich analizach odwołuje się do badań, pomagając zrozumieć mechanizmy, z których często nie zdajemy sobie sprawy.
Jowita Michalska (@jowita_digital)
Jak odnaleźć się w świecie, w którym AI to już nie przyszłość, a teraźniejszość? Jednym przyjdzie to trudniej, innym łatwiej. Ale każdy może znaleźć cenne wskazówki u Jowity Michalskiej, która w mądry sposób oswaja swoich obserwatorów ze sztuczną inteligencją. Uczy, jak korzystać z modeli językowych i tłumaczy, dlaczego nie można się ich bać (również
w biznesie). Podpowiada, jak nadążać za algorytmami oraz o jakie umiejętności warto zadbać w kontekście zawodów przyszłości. Wszystkie te zagadnienia Jowita porusza na swoim profilu na Instagramie, a także w podkaście DIGITALKS.
Monika Kapłan (@kaplanmonika)
Tego nazwiska nie można nie znać, pracując w modzie. To za jej czasów w roli Global Marketing Director Reserved w kampaniach marki pojawiały się Kate Moss, Kandall Jenner czy Cindy Crawford. Monika Kapłan pracowała też dla innych marek, również jako konsultantka. Do jej klientów zaliczają się Inglot, Prosto, Berries, 5.10.15, Answear.com, Kafka Concept. Wydała także książkę „Fashion Business Book” – przekrojowy zbiór wiedzy na temat branży mody i procesu budowania marki. Obecnie doradza Zarządowi Grupy CCC i pozostaje wybitnym autorytetem, jeśli chodzi o rodzimą branżę fashion. Na swoim instagramowym profilu Monika publikuje swoje przemyślenia na temat aktualnych trendów czy zjawisk, cenne rady dotyczące pracy w branży kreatywnej oraz inspiracje rodem z klasycznego moodboardu.
Monika Borycka i TrendRadar (@trendradarpl)
Monika Borycka, założycielka i CEO TrendRadar, jak sama pisze o sobie: rozgryza trendy i analizuje przyszłość. Czy to w formie postów na Instagramie, czy w webinarach, podczas których porusza zagadnienia związane np. z trendspottingiem, podrzuca praktyczne narzędzia oraz metody. Monika edukuje, jaka jest rola trendów w biznesie. Rozwiewa wątpliwości, czym różni się trendwatcher od trendresearchera i trendforecastera. Poleca również warte lektury książki oraz godne uwagi podcasty. Swoim doświadczeniem dzieli się również jako wykładowczymi i opiekunka studiów podyplomowych Trendwatching & Future Studies na AGH. Ale już samo obserwowanie jej w sieci, daje sporą dawkę wiedzy.
Ola Hanuszewicz (@ola.hanuszewicz)
Historia Oli Hanuszewicz to gotowy scenariusz na film o tym, jak osiągnąć sukces w branży mody, a następnie dzielić się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z innymi – również z sukcesem! Przez 5 lat prowadziła markę odzieżową Nalu Bodywear, którą pod koniec 2022 roku zdecydowała się sprzedać Kasi Lamik. Dzisiaj Ola, jako psycholożka i dyplomowany coach, wspiera inne przedsiębiorczynie, zarówno biznesowo, jak i psychologicznie. I robi to wspólnie z Kasią (co za plot twist!). Dziewczyny działają razem na Instagramie, dzieląc się praktycznymi wskazówkami (np. jak wyprzedać produkt w jeden dzień albo czego nie robić, chcąc wyprzedzić konkurencję), organizują live’y oraz oferują program mentoringowy Fashion CEO dla właścicielek marek modowych.
Dominika Hofman (@dominikahofman_szkolenia)
Dominika Hofman jest trenerką biznesu oraz ekspertką w dziedzinie client experience i jakościowej obsługi klienta w sektorze marek premium & luxury. Wspólnie z Martą Wojciechowską prowadzi podcast „Chwile warte miliony”, w którym rozmawia m.in. z inspirującymi osobami, dzielącymi się swoimi doświadczeniami, wskazówkami i przemyśleniami dotyczącymi prowadzenia własnego biznesu. Dominika i Marta są również założycielkami Momcle, agencji projektującej spersonalizowane ścieżki client experience. Ostatnio światło dzienne ujrzał ich pierwszy raport „Doświadczenia Klienta w Polsce – segment premium & luxury 2024/2025” o tym, jakie czynniki wpływają na lojalność klientów, jakie doświadczenia uznają oni za kluczowe i jak marki mogą wyjść naprzeciw ich rosnącym oczekiwaniom. To ogromna dawka wiedzy, z której może skorzystać każdy – raport jest bezpłatny.
Kondo & Partners (@kondo.partners)
Kondo & Partners to agencja konsultingowa, na której czele stoi Sho Kondo, ekspert w dziedzinie zarządzania marką, produktu i strategii i kreatywnej z 18-letnim stażem. Pracował dla takich marek jak Maison Martin Margiela, Isabel Marant, Zara, a do niedawna dla grupy LPP. Wspólnie z doświadczonymi ekspertami w teamie, oferuje globalne know-how, dogłębną znajomość rodzimego rynku oraz unikalną perspektywę. Z tej wiedzy może skorzystać każdy, gdyż na stronie internetowej oraz na profilach Kondo & Partners na Instagramie czy LinkedIn, można znaleźć interesujące case studies, insights, a także wydany niedawno raport „Fashion & Brands: Polska perspektywa” – praktyczną analizę, która pomaga w zrozumieniu wyzwań i szans dla marek Europie Środkowo-Wschodniej.