Puma Speedcat – jeszcze przed rozpoczęciem wiosny – zostały okrzyknięte najmodniejszymi sneakersami sezonu. Buty zdeklasowały nawet bijący rekordy popularności model adidas Samba. Wygląda na to, że ich potencjał dostrzegły nie tylko Influencerki. Balenciaga właśnie zaprezentowała swoją własną odsłonę Puma Speedcat.
Puma x Balenciaga
Balenciaga zaprezentowała efekty współpracy z Pumą podczas pokazu kolekcji na zimę 2025, będącego częścią Tygodnia Mody w Paryżu. Marka zadbała nie tylko o element zaskoczenia, ale także o oprawę. Właśnie po to luksusowy brand zaprojektował wybieg na wzór labiryntu, aby każdy siedział w pierwszym rzędzie i mógł bez problemu przyjrzeć się odświeżonym sneakersom Puma Speedcat.
Jak podkreśla Balenciaga, współpraca:
„Oddaje hołd sportowemu dziedzictwu Pumy, jednocześnie kontynuując eksplorację przez Balenciagę odzieży sportowej oraz wzornictwa inspirowanego funkcjonalnością i sportową wydajnością”.
W roli głównej: Balenciaga x Puma Speedcat Ultrasoft
Wygląda na to, że Balenciaga dostrzegła nie tylko modowy, ale także biznesowy potencjał w butach Puma Speedcat. Sneakersy zadebiutowały pierwotnie w 1999 roku, stając się odpowiedzią na potrzeby kierowców Formuły 1. Były efektem współpracy z włoską marką Sparco, która zajmuje się produkcją kombinezonów wyścigowych. Model Speedcat miał jedno główne zadanie: zapewnić sportowcom lepsze wyczucie pedałów w trakcie jazdy. Stąd też charakterystyczna, cienka i płaska podeszwa.
Balenciaga pozostawiła oryginalną sylwetkę obuwia. Zmieniła za to cholewkę – sneakersy Puma Speedcat zyskały wykończenie z efektem przetartego zamszu. Oprócz tego usunęła niektóre elementy, zapewniając elastyczne dopasowanie. Całość dopełniła kultowym już paskiem Formstrip z 1958 roku, interpretując go na nowo i skracając. Tak właśnie na wybiegi trafił model Balenciaga x Puma Speedcat Ultrasoft.
Nie tylko sneakersy
Efektem współpracy dwóch marek są nie tylko sneakersy. W kolekcji Balenciaga x Puma znalazły się także techniczne dresy z moltonu inspirowane strojami piłkarskimi, a także komplety wykonane z wyblakłego nylonu, nawiązujące detalami do projektów niemieckiego brandu z lat 90. Oprócz nich linia obejmuje kurtkę dresową z owczej skóry, zamszowy szlafrok czy puchowa kamizelka.
Do sprzedaży trafią także akcesoria – shopper bag (Marché Bag) z tkaniny Dyneema, uznawanej za najlżejsze i jednocześnie najmocniejsze włókno na świecie. Kolekcję dopełnią również czapki i rękawiczki.
Zgodnie z zapowiedzią w 2025 możemy spodziewać się kolejnych efektów współpracy Balenciagi i Pumy.
Zdjęcie główne: Instagram (@balenciaga)