noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Sabato de Sarno odchodzi ze stanowiska dyrektora kreatywnego Gucci. Mężczyzna w długiej bordowej koszuli i białym T-shircie idzie po wybiegu, uśmiechając się do publiczności w tle. Ma krótkie ciemne włosy i kilkudniowy zarost.

Sabato De Sarno opuszcza stanowisko dyrektora kreatywnego Gucci

REKLAMA
noSlotData

Świat mody ponownie wstrzymuje oddech – Sabato De Sarno, dotychczasowy dyrektor kreatywny włoskiego domu mody Gucci, kończy współpracę z marką. Informacja pojawiła się tuż przed ujawnieniem przez Kering wyników finansowych za ostatni kwartał i rok 2024. Według oficjalnego oświadczenia, kolekcję na tegoroczny pokaz w Mediolanie, zaplanowany na 25 lutego, przygotuje wewnętrzny zespół projektowy Gucci.

Sabato De Sarno opuszcza szeregi domu mody Gucci. Decyzja o zakończeniu współpracy z projektantem zapadła w okresie intensywnych zmian na rynku dóbr luksusowych. De Sarno dołączył do Gucci w 2023 roku, mając na koncie doświadczenie w domach mody takich jak Prada, Dolce & Gabbana czy Valentino. Przez ostatni rok kierował kolekcjami, które spotkały się z mieszanymi recenzjami – zarówno w kontekście artystycznym, jak i komercyjnym.

Stefano Cantino, dyrektor generalny Gucci, w wydanym oświadczeniu podkreślił pasję i zaangażowanie De Sarno:

„Pragnę złożyć wyrazy głębokiej wdzięczności Sabato za jego pasję i oddanie marce. Doceniam, jak z szacunkiem podchodził do rzemiosła i dziedzictwa Gucci”.

W podobnym tonie wypowiedziała się Francesca Bellettini, zastępca dyrektora generalnego Kering ds. rozwoju marek, zaznaczając, że dotychczasowe osiągnięcia De Sarno są solidnym fundamentem do dalszego rozwoju:

„Dziękuję Sabato za lojalność i profesjonalizm. Jestem dumna z naszej pracy nad wzmacnianiem fundamentów Gucci”.

Zmiany na stanowiskach dyrektorów kreatywnych

Odejście Sabato De Sarno zbiegło się w czasie z kolejnymi przetasowaniami w największych domach mody. Zaledwie kilka dni wcześniej ogłoszono odejście Kim Jonesa z Dior Homme, a Fendi nadal nie przedstawiło następcy Jonesa w roli dyrektora artystycznego swoich kolekcji damskich.

Dowiedz się więcej: Kim Jones żegna się z domem mody Dior

Nadzieje na nową wizję Gucci

Dotychczasowa strategia marki skupiała się na tzw. „elevated essentials” – liniach odzieży i akcesoriów o wyższym standardzie i bardziej ekskluzywnym wizerunku. Wyniki finansowe Kering jednak wskazują, że Gucci potrzebuje świeżego impulsu, by zahamować spadek przychodów, który w trzecim kwartale 2024 roku przekroczył 25%.

Nowy dyrektor kreatywny ma pomóc marce odzyskać silną pozycję na rynku luksusowym. Nie wiadomo jeszcze, czy majowy pokaz kolekcji Cruise 2026 w Florencji odbędzie się zgodnie z wcześniejszym planem – szczegóły pozostają w gestii nowego zespołu kreatywnego.

Przeczytaj również: Zmiany na szczycie. Kering ogłosił nowych CEO domów mody Balenciaga i Saint Laurent

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES