Grupa CCC, dokonała strategicznego przejęcia 75% udziałów w Szopex, operatorze popularnych sklepów internetowych, takich jak SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i SKstore. Transakcja ma umocnić pozycję spółki na rynku premium oraz stworzyć perspektywę współpracy z topowymi globalnymi markami.
Szopex w rękach Grupy CCC
Grupa CCC poinformowała o finalizacji przejęcia większościowego pakietu udziałów w Szopex przez Modivo SA. Szopex posiada w swoim portfelu takie sportowe szyldy jak: SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i SKstore, działając w oparciu o sieć 10 sklepów stacjonarnych i platformę e-commerce. Ten dynamicznie rozwijający się reseller obuwia i odzieży sportowej, osiągnął w 2024 roku ponad 215 mln zł przychodów i charakteryzuje się wysoką rentownością EBITDA.
Przejęcie większości udziałów w Szopex pozwoli Grupie CCC uzupełnić dotychczasową ofertę produktową o segment premium, co umożliwi dotarcie do bardziej wymagających klientów. Modivo, jako kluczowy gracz w tym przedsięwzięciu, zyska możliwość zacieśnienia relacji z globalnymi markami sportowymi, operującymi w wyższej półce cenowej. Ponadto, Grupa CCC zamierza wykorzystać swoje portfolio licencji, obejmujące m.in. marki Shaq i Reebok, do dalszego rozwoju Szopex.
Rozwój w segmencie premium to ważny element naszej strategii – to wierzchołek naszej piramidy segmentacyjnej. Dzięki tej inwestycji zyskujemy dostęp do topowych modeli marek partnerskich, a jednocześnie pozycjonujemy modele naszych marek licencyjnych, wzmacniając ich siłę we wszystkich kanałach sprzedaży: CCC, HalfPrice, eobuwie, MODIVO, Worldbox. Zakładamy rozwój tego formatu w kluczowym regionie naszej działalności. Ta współpraca cieszy nas, tym bardziej że Szopex ma bardzo wyspecjalizowany zespół, który idealnie pasuje do Grupy CCC. Połączenie naszych doświadczeń i zasobów pozwoli nam wspólnie budować jeszcze silniejszą pozycję na rynku oraz stworzy nowe możliwości w kreowaniu oferty dla naszych Klientów
– powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC SA.
Warunki nabycia Szopex
Zgodnie z komunikatem Grupy, kadra zarządzająca Szopex ma pozostać w niezmienionym składzie. Cena bazowa transakcji przejęcia 75% udziałów wynosi 27,8 mln zł, a jej finalizacja planowana jest na drugi kwartał 2025 roku. Grupa CCC ma możliwość uregulowania połowy wartości transakcji, tj. kwoty 13,9 mln zł, poprzez przekazanie pakietu 0,198% akcji Modivo SA.
Umowa przewiduje możliwość nabycia przez Grupę CCC pozostałych 25% udziałów w 2029 roku. Wycena tych udziałów zostanie ustalona na podstawie wyników finansowych za rok 2028. Zamknięcie transakcji, które jest planowane na drugi kwartał 2025 roku, uzależnione jest od uzyskania wymaganych zgód korporacyjnych i regulacyjnych.
Wspólnie możemy stworzyć dla naszych Klientów unikalną ofertę premium, dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb. Chcemy też szybko rozwinąć naszą obecność w większości krajów i w szczególności stolic, gdzie funkcjonuje już Grupa CCC
– skomentował transakcję Jeremiusz Dutkiewicz, Prezes Szopex.
CCC chce rozwijać sieć sportową Worldbox
Przejęcie Shopex to kolejny krok Grupy CCC do przejęcia pozycji lidera na rynku sportowym. W listopadzie ubiegłego roku pionier obuwniczy ogłosił ambitne plany rozwoju sieci Worldbox. Aktualnie na terenie całgo kraju znajdziemy 150 salonów pod tym szyldem. CCC zakłada rozbudowanie sieci do 1200 sklepów w całej Polsce do 2030 roku.
Na wszystkich licencjach, które posiadam, mamy prawa do produkcji odzieży i otwieramy format Worldbox i liczę, że ten biznes będzie miał 65 proc. finalnej marży. Jesteśmy po podpisaniu umowy franczyzowej z partnerem i zaczynamy działać. To ma być sieć sportowo-casualowa adresowana do małych miast, gdzie nie ma żadnej konkurencji
– zapowiedział w listopadzie Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
Sieć Worldbox prowadzi sprzedaż obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych. W asortymencie marek licencyjnych znajdują się między innymi: Reebok, Kappa, Champion, SHAQ, Quicksilver, Juicy Couture czy Hunter. Sieć prowadzi również sprzedaż popularnych marek partnerskich, w tym Adidas, Puma, Vans, Convese czy Crocs. CCC planuje uzupełnić ten asortyment markami własnymi jak Sprandi i Americnos.
Dowiedz się więcej: CCC ma apetyt na modę sportową. W planach 1200 sklepów w całej Polsce