noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Stella McCartney wykupuje udziały od LVMH i odzyskuje kontrolę nad firmą. Projektantka w eleganckim oversize'owym garniturze na pokazie mody, otoczona publicznością, z której wiele osób robi zdjęcia telefonami.

Stella McCartney odzyskuje pełną kontrolę nad własną marką

REKLAMA
noSlotData

Stella McCartney odkupiła mniejszościowy pakiet udziałów w swojej marce od koncernu LVMH. Pomimo to projektantka wciąż będzie pełniła funkcję doradcy grupy w obszarze zrównoważonego rozwoju.

Około pięć lat po tym, jak grupa LVMH zainwestowała w markę Stella McCartney, projektantka odkupiła od niej mniejszościowy pakiet udziałów. O tej transakcji poinformowano w poniedziałek.

Jak donosi portal Business of Fashion, McCartney nadal będzie wspierać prezesa zarządu LVMH, Bernarda Arnaulta, oraz zespół kierowniczy grupy w kwestiach zrównoważonego rozwoju, pełniąc funkcję Globalnego Ambasadora Zrównoważonego Rozwoju.

Grupa modelek pozujących razem ze Stellą McCartney, ubranych w różnorodne stylizacje modowe, w tym eleganckie płaszcze, sukienki i swetry, w klimatycznym, przyciemnionym wnętrzu.

Stella McCartney – od Grupy Kering, przez LVMH, po niezależność

Stella McCartney, córka Paula McCartneya, rozpoczęła swoją przygodę z modą w 2001 roku, tworząc markę pod własnym nazwiskiem. Początkowo współpracowała z Gucci Group, jednak w 2018 roku zdecydowała się odkupując swoją połowę udziałów i kończąc tym samym wieloletnie partnerstwo z Keringiem. Rok po rozwiązaniu umowy, McCartney przeniosła swój biznes pod skrzydła LVMH, największego konkurenta grupy Kering, co wywołało duże poruszenie w branży mody. Brytyjska projektantka zachowała stanowisko dyrektor kreatywnej we własnej marce, stając się jednocześnie doradczynią koncernu w kwestii zrównoważonego rozwoju. 

Produkty Stella McCartney są obecnie dostępne w 48 własnych butikach oraz 21 franczyzowych salonach zlokalizowanych w takich miastach jak Nowy Jork, Londyn, Paryż, Mediolan, Tokio, Szanghaj i Pekin. Kolekcje marki są dystrybuowane w 77 krajach za pośrednictwem 863 specjalistycznych sklepów i domów towarowych, a także sprzedawane online w 100 krajach.

Komunikat o odkupieniu mniejszościowych udziałów od LVMH pojawia się w okresie, kiedy branża luksusowa boryka się z zahamowaniem wzrostu. Mniejsze marki odczuwają skutki tej sytuacji w większym stopniu niż większe koncerny, które skupiają się na obsłudze bardziej zamożnych i starszych klientów o wyższej zdolności płatniczej.

Dowiedz się więcej: Pionierka mody eko. Jak Stella McCartney doszła na szczyt?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES