Stella McCartney odkupiła mniejszościowy pakiet udziałów w swojej marce od koncernu LVMH. Pomimo to projektantka wciąż będzie pełniła funkcję doradcy grupy w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Około pięć lat po tym, jak grupa LVMH zainwestowała w markę Stella McCartney, projektantka odkupiła od niej mniejszościowy pakiet udziałów. O tej transakcji poinformowano w poniedziałek.
Jak donosi portal Business of Fashion, McCartney nadal będzie wspierać prezesa zarządu LVMH, Bernarda Arnaulta, oraz zespół kierowniczy grupy w kwestiach zrównoważonego rozwoju, pełniąc funkcję Globalnego Ambasadora Zrównoważonego Rozwoju.
Stella McCartney – od Grupy Kering, przez LVMH, po niezależność
Stella McCartney, córka Paula McCartneya, rozpoczęła swoją przygodę z modą w 2001 roku, tworząc markę pod własnym nazwiskiem. Początkowo współpracowała z Gucci Group, jednak w 2018 roku zdecydowała się odkupując swoją połowę udziałów i kończąc tym samym wieloletnie partnerstwo z Keringiem. Rok po rozwiązaniu umowy, McCartney przeniosła swój biznes pod skrzydła LVMH, największego konkurenta grupy Kering, co wywołało duże poruszenie w branży mody. Brytyjska projektantka zachowała stanowisko dyrektor kreatywnej we własnej marce, stając się jednocześnie doradczynią koncernu w kwestii zrównoważonego rozwoju.
Produkty Stella McCartney są obecnie dostępne w 48 własnych butikach oraz 21 franczyzowych salonach zlokalizowanych w takich miastach jak Nowy Jork, Londyn, Paryż, Mediolan, Tokio, Szanghaj i Pekin. Kolekcje marki są dystrybuowane w 77 krajach za pośrednictwem 863 specjalistycznych sklepów i domów towarowych, a także sprzedawane online w 100 krajach.
Komunikat o odkupieniu mniejszościowych udziałów od LVMH pojawia się w okresie, kiedy branża luksusowa boryka się z zahamowaniem wzrostu. Mniejsze marki odczuwają skutki tej sytuacji w większym stopniu niż większe koncerny, które skupiają się na obsłudze bardziej zamożnych i starszych klientów o wyższej zdolności płatniczej.
Dowiedz się więcej: Pionierka mody eko. Jak Stella McCartney doszła na szczyt?