Adidas w Formule 1. Niemiecka marka odzieżowa i obuwnicza ogłosiła rozpoczęcie wieloletniej współpracy z Mercedesem-AMG PETRONAS, stając się oficjalnym dostawcą sprzętu dla całego zespołu. Opublikowana informacja oznacza rozstanie z dotychczasowymi partnerami technicznymi – Pumą i Tommy Hilfigerem. Czy Adidas z sukcesami zaprezentuje się w sezonie otwierającym erę bez Lewisa Hamiltona?
Adidas na torze F1. Szczegóły umowy z zespołem Mercedesa
Od 2025 roku Adidas staje się partnerem technicznym występującego w Formule 1 zespołu Mercedes-AMG PETRONAS. Niemiecka marka dostarczy sprzęt oraz odzież dla kierowców oraz wszystkich pozostałych członków teamu. Ponadto przygotuje limitowane kolekcje oraz akcesoria dla fanów Mercedesa. Obecnie nie poznaliśmy daty ewentualnego zakończenia współpracy. Ogłoszony komunikat podkreślana jednak, że partnerstwo będzie wielosezonowe.
– Nasze partnerstwo z Adidasem jest jasnym oświadczeniem intencji. Zaczynamy pisać kolejny rozdział jako zespół. Adidas jest kultową marką, która podziela nasze oddanie nie tylko szczytowym osiągnięciom, ale także stylowi i wyrafinowaniu. To ogłoszenie stanowi zatem przełomową współpracę, która na nowo zdefiniuje znaczenie zespołu i odzieży dla fanów w naszym sporcie – skomentował Toto Wolff, współwłaściciel, dyrektor generalny i szef zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team.
Jaka jest wartość umowy Adidasa z Mercedesem F1?
Żadna ze stron oficjalnie nie poinformowała o wartość podpisanej umowy, jednak jak ustalili dziennikarze z platformy racingnews365.com wysokość omawianego kontraktu sponsorskiego wynosi 30 mln USD za sezon. Dla Adidasa jest to przełom. Niemiecka marka, która w ubiegłym roku wypracowała sprzedaż na poziomie 22 mld USD, nigdy wcześniej nie pojawiła się w prestiżowych wyścigach F1.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy wprowadzić Trzy Paski do F1 jako Oficjalnego Partnera Zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team – jednego z najbardziej utytułowanych zespołów w historii. Razem dzielimy pasję do prędkości, innowacji i wydajności. Będziemy wspierać kierowców i zespół w przekraczaniu granic na torze. Poza torem wniesiemy świeżą perspektywę do sportu, wprowadzając ekscytujące produkty lifestylowe i rozszerzając zasięg na nowe pokolenie fanów – stwierdził Bjørn Gulden, dyrektor generalny marki Adidas.
Dlaczego Mercedes rozstał się z Pumą?
Za rozstaniem Pumy z Mercedesem, a właściwie to podpisaniem umowy przez markę Adidas z motoryzacyjnym potentatem stoi Bjørn Gulden. Nie pojawiły się oficjalne komunikaty wskazujące na powód rozstania Mercedesa z brandem o charakterystycznym zwierzęcym logo. Wiadomo natomiast, że dyrektor generalny Adidasa widzi ogromny potencjał marketingowy w Formule 1. Ponadto Bjørn Gulden posiada bliskie kontakty z przedstawicielami poszczególnych zespołów, które w tym przypadku z pewnością uruchomił. To on wprowadził Pumę do królowej motosportu, gdy sprawował nad nią pieczę. Teraz powtórzył tę historię z Adidasem.
Zdjęcie główne: mat. prasowy