noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
H&M

Grupa H&M opublikowała kwartalny raport finansowy. Ostatnie miesiące okazał się dla niej trudnym okresem

REKLAMA
noSlotData

Szwedzki H&M to jeden z największych notowanych na giełdzie detalistów odzieżowych na świecie. W ostatnich godzinach opublikował on raport finansowy za III kwartał 2024 roku i z pewnością chcąc go ocenić warto spojrzeć na zachowanie kursu, który jak się okazało zaliczył tąpnięcie. W ostatnich miesiącach popularna w Polsce firma borykała się z wyższymi kosztami, intensywną konkurencją oraz zwiększonymi przecenami, co w konsekwencji poskutkowało brak realnej możliwości osiągnięcia zaplanowanego na ten rok celu marży zysku.

Wyniki finansowe Grupy H&M. Raport za III kwartał 2024

W ostatnich miesiącach szwedzka Grupa H&M zmagała się z licznymi trudnościami, które dotyczyły między innymi wysokiej inflacji, zmniejszonego popytu oraz zwiększonej konkurencji ze strony Zary oraz chińskiego detalisty fast-fashion Shein. W konsekwencji dyrektor generalny H&M, Daniel Erver, poinformował o braku możliwości zrealizowania rocznego celu dotyczącego marży operacyjnej. Według najnowszych prognoza ta najprawdopodobniej będzie jednocyfrowa.

W III kwartale 2024 roku Grupa H&M wypracowała sprzedaż netto na poziomie 59 011 mln SEK (22 308,01 mln PLN). W tym czasie jej koszty sprzedaży i administracji wzrosły o 1 procent do 26 602 mln SEK (10 056,39 mln PLN), natomiast zysk operacyjny wyniósł 3507 mln SEK (1 325,76 mln PLN). Pomimo trudnego początku, kończymy trzeci kwartał ze sprzedażą na poziomie zeszłorocznym w walutach lokalnych i dobrą kontrolą kosztów. Wzmacniamy markę H&M, inwestując w produkty, doświadczenie zakupowe i marketing, które już zaczynają mieć wpływ i które przyczynią się do wzrostu sprzedaży i rentowności – podsumował najświeższe wyniki Daniel Ervér, CEO Grupy H&M.

Przeczytaj również: „Firmie naprawdę zależy” – Daniel Ervér, prezes i CEO Grupy H&M o najważniejszych wartościach, wierze w ludzi i świadomych wyborach modowych

Daniel Erver, dyrektor generalny Grupy H&M

Projekty szwedzkiego detalisty. Jakie plany Grupa realizuje w 2024?

Zgodnie z treścią komunikatu opublikowanego przez Grupę, 2024 rok to okres działań mających przynieść wymierne efekty dopiero w kolejnych latach. Tym samym H&M koncentruje się obecnie na zwiększeniu tempa ulepszeń w ofercie produktowej. Ponadto wzmacnia główną markę, inwestując w marketing oraz podnoszenie jakości doświadczeń zakupowych konsumentów.

Wzmożone działania Grupy widoczne są na polskim rynku. W ostatnich miesiącach popularny w naszym kraju detalista zdecydował się nie tylko na uruchomienie nowych salonów stacjonarnych marek, które wcześniej znane już były nad Wisłą, ale również otworzył pierwszy w Warszawie sklep skandynawskiego brandu Arket.

Przeczytaj również: „Ważny jest świadomy rozwój” – Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzająca marki ARKET o otwarciu sklepu stacjonarnego w Polsce oraz dalszej ekspansji naszego rynku

H&M
Kolekcja marki Arket

Tąpnięcie kursu spółki H&M. Reakcja na publikację wyników

Po opublikowaniu kwartalnych wyników finansowych walory notowanej na giełdzie spółki akcyjnej H&M tąpnęły o 8 proc. W czwartek, przed godziną 14:00, tracąc 4 proc. do 174,05 SEK (około 65,81 PLN). W ostatnich 52. tygodniach najwyższa ich wartość wyniosła 195,10 SEK (około 73,77 PLN), natomiast najniższa 137,10 SEK (51,84 PLN).

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES