noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Nike wykorzystuje okres igrzysk. Kwartalna sprzedaż marki wzrośnie dzięki olimpiadzie?

REKLAMA
noSlotData

Trwające w Paryżu letnie igrzyska olimpijskie okazują się okresem żniw dla sportowych marek odzieżowych. Doskonałym przykładem potwierdzającym tę tezę jest Nike. Firma badawcza Similarweb poinformowała, że w ostatnich tygodniach zaobserwowano wzmożone zainteresowanie stroną internetową amerykańskiego przedsiębiorstwa. Czy ten trend może przełożyć się na kwartalną sprzedaż?

Raport finansowy Nike. Dane za IV kwartał 2023 roku obrotowego

W pierwszych dniach lipca spółka Nike poinformowała o wynikach finansowych wypracowanych przez nią w IV kwartale 2023 roku finansowego. Okazuje się, że raportowany okres był gorszy niż spodziewali się obserwatorzy rynku. Między początkiem marca a ostatnim dniem maja przychody Nike zmalały rok do roku do 12,6 mld USD (-1,7 proc.). Zauważmy, że konsensus ekspertów z London Stock Exchange Group wyniósł 12,84 mld USD. W IV kwartale 2023 roku obrotowego spółka Nike wypracowała 1,5 mld USD zysku. W tym czasie jej zysk na akcję wzrósł z 66 centów do 99 centów.

Niewątpliwym powodem wypracowania przez Nike przychodów poniżej prognozy analityków była sytuacja rynkowa, z którą zmaga się spółka. Amerykańskie przedsiębiorstwo ma trudności z odpowiednim pozycjonowaniem swoich produktów. Popularny streetwear okazał się dla omawianej marki nieprzyjazną kategorią, w której doskonale odnaleźli się jej konkurenci. Doskonałym przykładem jest Adidas, który wypromował model butów Samba. Czy Igrzyska Olimpijskie w Paryżu pozwolą spółce Nike na poprawę wyników sprzedaży? Są takie sygnały.

Przeczytaj również: Zagraniczne it-girls lansują najbardziej kontrowersyjne buty sezonu. To hit lata 2024?

Igrzyska olimpijskie ratują Nike. Wzrosło zainteresowanie produktami marki

Według informacji podanych przez Similarweb, w pierwszym tygodniu igrzysk olimpijskich, czyli w okresie od 26 lipca do 1 sierpnia, marka Nike zwiększyła liczbę wizyt na swoich stronach internetowych. Szczytowy był 31 lipca. W dniu, w którym amerykańska gimnastyczka Simone Biles zdobyła swój siódmy złoty medal olimpijski, Nike.com odwiedziło 2 mln użytkowników Internetu. 86,9 tys. wizyt obejmowało realizację zakupów.

Jeśli sportowcy i drużyny sponsorowane przez Nike będą nadal wygrywać, prawdopodobnie zwiększy to ich popularność. Zatem możemy założyć, że przez resztę igrzysk olimpijskich będziemy obserwatorami konwersji sprzedaży amerykańskiego przedsiębiorstwa – powiedział starszy analityk Similarweb, Daniel Reid. Przedstawiciele Nike jeszcze przed igrzyskami wspominali o celu, jakim jest ożywienie w czasie olimpiady. W czerwcu bieżącego roku dyrektor finansowy omawianej spółki, Matthew Friend, potwierdził, że Nike reinwestuje fundusze na kampanie związane z największym sportowym świętem czterolecia.

Przeczytaj również: Medal olimpijski to nie tylko prestiż. Sprawdzamy, ile jest wart

Drew Haines, dyrektor ds. merchandisingu w StockX, uważa jednak, że obserwowane w czasie igrzysk ożywione zainteresowanie produktami Nike nie zmieni sytuacji spółki. – Ta marka nadal ma problemy – uznał Haines. Warto jednak podkreślić, że na samej platformie StockX, buty Jordan 4 Retro SE Paris Olympics Wet Cement, sprzedawane w cenie detalicznej 225 USD, zostały kupione ponad 8373 razy do końca lipca. Czyni je to najlepiej sprzedającym się produktem olimpijskim na tej stronie.

Wyniki za IV kw. Nike

Sytuacja rynkowa Nike. Jak w trakcie igrzysk zachowywał się kurs spółki?

Przed godziną 18:00 notowane na nowojorskiej giełdzie akcje Nike tanieją o 0,34 proc. do 73,93 USD. W ciągu ostatnich pięciu dni drożeją one jednak o ponad 4 proc. W dniu otwarcia igrzysk olimpijskich walory spółki Nike warte były 72,56 USD. Zauważmy, że w ciągu ostatnich 52-tygodni ich najwyższa wartość wyniosła 123,39 USD, natomiast najniższa 70,75 USD.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES