noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Champion logo marka sportowa

Znana marka sportowa przechodzi w ręce nowego właściciela. Przyszłość tysięcy pracowników pod znakiem zapytania

REKLAMA
noSlotData

Firma Authentic Brands Group, do której należą marki takie jak Reebok i Forever 21, przejmie markę Champion od amerykańskiej spółki Hanesbrands. Transakcja ma charakter globalny i wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Przyszłość pracowników marki wciąż pozostaje niepewna.

12 czerwca 2024 roku UOKiK otrzymał wniosek o zgodę na koncentrację. Dotyczy on przejęcia przez Authentic Brands Group LLC z siedzibą w Nowym Jorku wyłącznej kontroli nad spółkami: Alternative Apparel, Inc. (USA) i Hanesbrands (HK) Limited (Hong Kong) i HBI Italy Acqusition Co. S.r.l. (Włochy). 

Celem przejęcia jest przejęcie marki Champion przez Authentic Brands Group. UOKiK zbada transakcję pod kątem zgodności z prawem konkurencji. Urząd musi ocenić, czy przejęcie nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji na rynku.

Zamierzona koncentracja polega na przejęciu przez Authentic Brands Group LLC z siedzibą w Nowym Jorku, Stany Zjednoczone Ameryki, wyłącznej kontroli nad spółkami Alternative Apparel, Inc. (USA), Hanesbrands (HK) Limited (Hong Kong), HBI Italy Acqusition Co. S.r.l. (Włochy), Champion Europe S.r.l. (Włochy), Champion Products Europe Limited (Irlandia), Game 7 Athletics S.r.l. (Włochy), Universo Sport Immobiliare S.r.l. (Włochy), Champion Detuschland GmnH (Niemcy) oraz aktywami stanowiącymi łącznie działalność pod marką Champion od Hanesbrands Inc. z siedzibą w Winston-Salem (Stany Zjednoczone Ameryki). 

– czytamy we wniosku. 

Dowiedz się więcej: Kultowa marka Champion sprzedana. Co dalej z jej produktami?

Champion z nowym właścicielem. Czy będą zwolnienia?

Przejęcie Championa przez Authentic Brands może oznaczać utratę pracy dla tysięcy pracowników na całym świecie. Nowi właściciele prawdopodobnie będą zlecać produkcję, projektowanie, logistykę i inne komponenty firmie zewnętrznej.

Hanesbrands wystawił na sprzedaż swoją drugą co do wielkości markę, Champion, w zeszłym roku. Początkowo oczekiwano ceny co najmniej 1,4 miliarda dolarów, po tym jak w ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż Championa zaczęła spadać. 

Sprzedaż Championa napotkała na przeszkody w ciągu ostatnich dwóch lat, częściowo z powodu spadku współpracy z takimi markami jak Supreme i Rick Owens. Globalna sprzedaż marki spadła o 23% w czwartym kwartale 2023 roku. Słabość ta przypisywana jest zarówno zmianom strategicznym, jak i trudnym warunkom na rynku odzieży sportowej.

Sprzedaż Championa ma na celu zapewnienie Hanesbrands potrzebnego zastrzyku gotówki. Firma zakończyła 2023 rok z zadłużeniem netto w wysokości 3,1 miliarda dolarów. W 2023 roku całkowite przychody Hanesbrands wyniosły 5,6 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 9,58% w porównaniu z rokiem poprzednim. Przychody w czwartym kwartale 2023 r. wyniosły 1,3 miliarda dolarów, co oznacza spadek o prawie 12% rok do roku. Najlepsze lata Hanesbrands pod względem przychodów miały miejsce w 2021 i 2018 roku, kiedy to sprzedaż sięgnęła 6,8 miliarda dolarów.

Kim jest Authentic Brands Group?

Authentic Brands Group LLC jest spółką zajmującą się rozwojem marki, marketingiem i rozrywką. To właściciel portfolio ponad 50 marek lifestylowych, rozrywkowych i medialnych.  Marki Authentic Brands Group generują imponujące ponad 29 miliardów dolarów w globalnej rocznej sprzedaży detalicznej. Posiadają one rozległy ślad detaliczny obejmujący 150 krajów. W tym gronie znajduje się ponad 13 300 samodzielnych sklepów, a także sklepy typu Shop-in-Shop oraz 382 000 punktów sprzedaży detalicznej.

Wśród marek należących do Authentic Brands Group znajdują się takie giganty jak Shaquille O’Neal, David Beckham, Marilyn Monroe, Elvis Presley, Reebok, Brooks Brothers, Barneys New York, Ted Baker, Hunter, Hervé Léger, Frye, Nautica, Juicy Couture, Forever 21, Nine West, Rockport, Quiksilver, Billabong, Roxy, DC Shoes, Spyder, Volcom i Prince.

Przeczytaj również: Mango zwiększa sprzedaż o ponad 6 proc. „Naszym celem jest dalsze inspirowanie świata”

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES