Od 1 do 14 lipca 2024 roku trawiaste korty w Londynie goszczą najlepszych tenisistów i najlepsze tenisistki z całego świata. To w tych dniach rozgrywany jest Wimbledon. Coroczny turniej zaliczany do Wielkiego Szlema, który od 1877 roku uważany jest również za mistrzostwa Anglii. Przedstawiamy listę sponsorów tegorocznych rozgrywek, wśród których nie zabrakło przedstawicieli z branży mody. Które marki zdecydowały się zaangażować w jedną z najważniejszych tenisowych imprez?
Przeczytaj również: Wartość wizerunku Igi Świątek wzrosła dwukrotnie. Kim są najlepiej wyceniane kobiece nazwiska 2024? [ranking]
Wimbledon 2024 – lista głównych sponsorów
Jednym z głównych sponsorów tegorocznego turnieju jest Rolex. Szwajcarski producent zegarków został oficjalnym chronometrażystą najstarszych i najbardziej prestiżowych zawodów sportowych już w 1978 roku. Od tego czasu nieprzerwanie wspiera Wimbledon, jego legendy, a także wszystkich tych, którzy dopiero walczą o chwałę. Jak podaje, z tenisem łączą go wspólna filozofia: ciągłe dążenie do doskonałości, szacunek dla tradycji i przesuwanie granic osiągnięć.
Oficjalnym partnerem technologicznym, wspierającym Wimbledon od ponad 30 lat, jest IBM. Każdego roku ściśle współpracując z AELTC, zapewniając dostępność do emocji związanych z rozgrywkami 20 mln ludzi z całego świata. Warto podkreślić, że funkcje aplikacji Wimbledon, takie jak Catch Me Up, Likelihood to Win i SlamTracker, są obsługiwane przez modele sztucznej inteligencji zbudowane przy użyciu IBM watsonx. Cała cyfrowa operacja Wimbledonu działa w oparciu o infrastrukturę chmury hybrydowej zaprojektowaną specjalnie do obsługi obciążeń AI za pomocą Red Hat OpenShift.
Polo Ralph Lauren jest oficjalnym outfitterem Wimbledonu. Podkreślmy, że jest to pierwsza marka w historii mistrzostw Anglii, która nawiązała współpracę z The All England Lawn Tennis Club i wyposażyła wszystkich sędziów Wimbledonu. W 2022 r. wprowadzając projekty przeznaczone dla sędziów „umpire”, sędziów liniowych i BBG. Dodajmy, że każdego roku Polo Ralph Lauren wprowadza na rynek ekskluzywnie zaprojektowaną kolekcję Wimbledon – można ją nabyć w sklepach Ralph Lauren, The Center Court Shop (Wimbledon), ekskluzywnych salonach odzieżowych oraz na stronie ralphlauren.com.
Wimbledon 2024 – oficjalni sponsorzy rozgrywek
Rolex – szwajcarski producent zegarków,
Slazenger – dostawca piłek tenisowych,
IBM – najstarsze na świecie przedsiębiorstwo technologiczne,
Lanson – producent ekskluzywnego szampana,
Ralph Lauren – ikoniczna marka modowa,
Evian – producent wody mineralnej,
Lavazza – włoska firma zajmująca się dostarczaniem wyrobów kawowych,
Range Rover – brytyjski producent samochodów terenowych,
Pimm’s – podmiot specjalizujący się w produkcji alkoholi,
American Express – firma finansowa proponująca karty płatnicze,
Keith Prowse – dostawca usług hotelarskich,
Sipsmith – producent rzemieślniczego ginu,
Vodafone – międzynarodowy operator telefonii komórkowej,
Babolat – francuska marka, która w 1875 roku wynalazła pierwszy naciąg tenisowy,
Barclays – brytyjski bank o ponad 330-letniej historii,
Stella Artois – belgijska firma specjalizująca się w warzeniu rzemieślniczego piwa,
Emirates – linia lotnicza z siedzibą w Dubaju.
Przeczytaj również: Iga Świątek gra nie tylko w tenisa. Tenisistka jest ostrym graczem biznesu
Wimbledon 2024 – pula nagród w tegorocznym turnieju
1 lipca 2024 roku rozpoczęła się kolejna edycja jednego z najlepiej opłacanych turniejów tenisowych na świecie. Podczas tegorocznego Wimbledonu najlepszy tenisista oraz najlepsza tenisistka wzbogacą się o zawrotne 2,7 mln funtów. Kwota ta równa się blisko 14 milinom złotych. Warto dodać, że podczas zeszłorocznego turnieju pula nagród była niższa i wyniosła 2,35 mln funtów.
Nagrody za poszczególne rundy – Wimbledon 2024
Pierwsza runda: 60 tys. funtów
Druga runda: 93 tys. funtów
Trzecia runda: 143 tys. funtów
Czwarta runda: 226 tys. funtów
Ćwierćfinał: 375 tys. funtów
Półfinał: 715 tys. funtów
Finalista/finalistka: 1,400 miliona funtów
Triumfator/triumfatorka: 2,700 miliona funtów
Zdjęcie główne: Unsplash