Kolejna marka dołącza do rodziny Apple. Tym razem nie chodzi ani o produkt, ani o nowe akcesoria. Burberry otwiera własny kanał muzyczny na Apple Music. Marka od kilku lat chętnie łączy modę z muzyką, wielu z nas zna klipy z serii Burberry Acoustic.
Nie powinniśmy być zaskoczeni tą kolaboracją, ponieważ poprzednia prezes Burberry jest dziś w szeregach Apple’a. Angela Ahrendts odeszła z brytyjskiego domu mody, aby móc kontynuować swoją karierę i odpowiadać za handel detaliczny, również ten internetowy. Jej rozłąka z marką nie trwała jednak długo.
Owoce współpracy obu firm będziemy mogli obserwować na Burberry Channel. Na kanale marki usłyszymy nigdzie wcześniej niepublikowane klipy, takich gwiazd jak: Lilla Vargen, Georgie, Rhodes i Alison Moyet.
Moyet będzie odpowiedzialna za muzyczną oprawę pokazu już 21 września. Premiera kanału w najbliższy wtorek, tuż po poniedziałkowym pokazie Burberry na sezon wiosna-lato 2016.
Prezes Burberry – Christopher Bailey – jako pierwszy wprowadził muzykę do świata marki, uznając ją za jedną z najważniejszych części firmy, szczególnie atrakcyjnej dla młodszego odbiorcy. To właśnie Christopher Bailey pięć lat temu zainicjował serię występów Burberry Acoustic i dziś jest odpowiedzialny za wprowadzenie kanału Burberry na platformę Apple Music. Burberry ma na koncie już 100 koncertów. Każdy indywidualnie dobrany do marki, sfilmowany i produkowany przez nią. Wszystkie klipy dostępne są na YouTube, a marka nie generuje żadnego dochodu z ich publikacji. To narzędzie czystko marketingowe. Wszystkie filmy doczekały się 19 miliona odsłon. W przedsięwzięciu wzięli udział między innymi: Keane, Tom Odell czy James Bay.
To już druga w tym miesiącu kolaboracja Apple z domem modowym. W ubiegłym tygodniu dowiedzieliśmy się, że Hermès i Apple pracują nad Apple Watch. Niespodzianek ciąg dalszy na pewno nastąpi.
Autor: Urszula Wiszowata