Notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie polska spółka akcyjna VRG wypracowała w maju 2024 roku 121,6 mln zł przychodów. Wynik ten jest niższy od zeszłorocznego o 2,1 proc.
Przeczytaj również: Włoska moda walczy o przetrwanie. Prawie 17 tysięcy sklepów zamkniętych w ciągu 4 lat
Wyniki finansowe spółki VRG: dane za maj 2024
Skonsolidowane przychody VRG w maju 2024 r. wyniosły 121,6 mln zł, co oznacza spadek o 2,1 proc. rdr. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 506,5 mln zł, o 1,3 proc. więcej rdr.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w maju 56,9 mln zł, o 4,7 proc. mniej rdr. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 230,7 mln zł, czyli spadła o 4,9 proc. rdr. Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w maju 64,7 mln zł i były wyższe rdr o 0,4 proc. Narastająco przychody w segmencie wyniosły 275,8 mln zł, co oznacza wzrost o 7,2 proc. rdr.
Przeczytaj również: Wojas wypracował w maju 34,8 mln zł przychodów
Sprzedaż online ukształtowała się w maju na poziomie 12,2 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 15,3 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 68,4 mln zł i była wyższa o 21 proc. rdr. VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła w maju 57,7 proc. i była wyższa o 1,1 pp. rdr. Narastająco, marża wyniosła 55,3 proc. i była wyższa o 1,6 pp. rdr. Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec maja 2024 roku wyniosła 51,2 tys. m kw. OZnacza to, że spadła ona o 1,7 proc. rdr.
PAP, zdjęcie główne: mat. prasowy