noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Dziewczyna robiąca zdjęcia ubrań na vinted

Jak anulować zakup lub sprzedaż na Vinted?

REKLAMA
noSlotData

Vinted stał się popularną platformą do kupowania i sprzedawania używanych ubrań i innych przedmiotów. Czasami jednak zdarza się, że musimy anulować zakup lub sprzedaż. Wyjaśniamy, co zrobić w takich sytuacjach. 

Anulowanie transakcji na Vinted – jak to zrobić?

Po zakupie produktu jednak się rozmyśliłeś? Chcesz unieważnić zakup jako sprzedawca? Masz możliwość anulowania transakcji. Proces ten jest prosty i intuicyjny.

Aby dokonać anulacji, należy zalogować się na swoje konto Vinted, a następnie przejść w sekcję „Moje zakupy”. Tam odnajdziemy listę wszystkich dokonanych transakcji. Wybierając tę, którą chcemy anulować, należy wybrać opcję „Anuluj transakcję”. Następnie będziemy musieli podać powód anulowania zamówienia. 

W celu anulowania zamówienia możesz również podążać następującym procesem:

  1. Otwórz okno rozmowy z drugim użytkownikiem.
  2. Naciśnij symbol ⓘ w prawym górnym rogu.
  3. Naciśnij Anuluj zamówienie i wybierz powód z listy bądź opcję Inny i podaj więcej szczegółów.

Możesz anulować zakup na Vinted tylko wtedy, gdy sprzedawca nie wysłał jeszcze przedmiotu. Jeśli sprzedawca wysłał już przedmiot, anulowanie zamówienia może być trudniejsze. W sytuacji, w której osoba sprzedająca wysłała już zamówienie, ale status przesyłki wciąż nie został zaktualizowany, anulowanie zamówienia może wymagać potwierdzenia przez osobę sprzedającą. Jeśli osoba sprzedająca nie potwierdzi anulowania, poczekaj, aż zamówienie zostanie anulowane automatycznie – czytamy w oficjalnym FAQ Vinted. 

W momencie, gdy zamówienie zostanie anulowane, osoba sprzedająca dostaje możliwość, aby ponownie wystawić produkt na sprzedaż.

Przeczytaj również: Jak zmienić nazwę użytkownika na Vinted?

Dziewczyna pozująca do zdjęć na Vinted.
fot. mat prasowe

Vinted automatycznie anulowało transakcję. Dlaczego?

Warto wiedzieć, że Vinted może automatycznie anulować transakcję. Następuje to w ściśle określonych przypadkach: 

Brak informacji lub reakcji sprzedającego

Automatyczne anulowanie nastąpi gdy:

  • osoba sprzedająca nie pobierze etykiety wysyłkowej w wyznaczonym czasie (w ciągu 4 dni roboczych);
  • osoba sprzedająca nie wyśle przedmiotu w wyznaczonym czasie, czyli do 5 dni roboczych;
  • osoba sprzedająca nada paczkę za pośrednictwem innej metody wysyłki niż ta, którą wybrała osoba kupująca;
  • osoba sprzedająca nie naciśnie przycisku Przedmiot wysłany w przypadku wysyłki indywidualnej / lub Spotkaliśmy się w przypadku odbioru osobistego.

Jeśli do anulowania zamówienia nie dojdzie od razu po przekroczeniu terminu, obie strony transakcji mogą anulować je ręcznie. Wtedy osoba sprzedająca będzie mogła ponownie dodać ten przedmiot do katalogu Vinted – czytamy w FAQ.

Problemy z paczką lub wypadek podczas dostawy

Vinted może anulować zamówienie, gdy przedmiot: uległ uszkodzeniu w transporcie, został zgubiony albo zwrócony osobie sprzedającej, znacząco różnił się od opisu zawartego w ogłoszeniu osoby sprzedającej. 

W wymienionych sytuacjach osoba sprzedająca musi nacisnąć Mam problem – wtedy wstrzymamy transakcję i przyjrzymy się zgłaszanym zastrzeżeniom.- informuje platforma.

Przedmiot nie przeszedł pomyślnie procesu weryfikacji autentyczności

Zamówienie może zostać automatycznie anulowane, gdy przedmiot został zakupiony wraz z usługą weryfikacji przedmiotów i kontrola zakończyła się niepomyślnie. W takim przypadku odeślemy przedmiot do osoby sprzedającej, a osoba kupująca otrzyma pełny zwrot środków – zapewnia platforma. 

Czy Vinted wystawi negatywną opinię, jeśli anuluję transakcję?

Sprzedawca, który anuluje transakcje może liczyć się z uzyskaniem automatycznej negatywnej opinii od Vinted. Co mówi na ten temat regulamin? Negatywna opinia (tylko ocena jednogwiazdkowa, bez komentarza) pojawia się, jeśli dany użytkownik ręcznie anuluje złożone już zamówienie (chyba że robi to po raz pierwszy). To samo spotyka sprzedających, jeśli nie wyślą przedmiotu na czas, a zamówienie zostanie automatycznie anulowane. Vinted wystawia negatywną opinię albo kupującemu, albo sprzedającemu (w zależności od tego, która strona anuluje transakcję) – czytamy na stronie Vinted. 

Aby uniknąć negatywnego komentarza, Vinted zaleca podjęcie następujących kroków: Poinformuj drugą stronę transakcji o swoim zamiarze i uzgodnij to z nią. W takiej sytuacji druga osoba może być skłonna edytować lub usunąć automatyczną opinię wystawioną w jej imieniu.

O Vinted

Vinted to popularna platforma społecznościowa do kupna i sprzedaży używanej odzieży, obuwia i akcesoriów. Litewska spółka została założona w 2008 roku przez Mildę Mitkute oraz Justasa Janauskasa. Obecnie platforma działa na 17 rynkach w Europie i Ameryce Północnej, a jej społeczność liczy ponad 50 mln użytkowników. Biura Vinted znajdują się w Wilnie, Berlinie, Pradze, Amsterdamie i Utrechcie. 

Vinted w Polsce zadebiutowało w 2013 roku i szybko zdobyło uznanie osób, które poszukiwały platformy do sprzedaży ubrań i przedmiotów z drugiej ręki. Obecnie Vinted w Polsce liczyły około 10 milionów zarejestrowanych osób (na całym świecie jest ich ponad 80 mln). W 2022 roku Vinted Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 1 222 287,89 zł. Użytkownicy Vinted w Polsce mają możliwość kupowania z szaf z 8 innych krajów. Są nimi: Szwecja, Litwa, Słowacja, Węgry, Rumunia, Czechy i Dania. Od marca polscy użytkownicy mają również dostęp do szaf z Chorwacji. Już wkrótce do tej listy dołączy również Finlandia. 

Przeczytaj również: Jak szukać na Vinted, aby znaleźć perełki w świetnych cenach?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

vinted

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES