LVMH, potentat branży luksusowej, znany z marek takich jak Louis Vuitton czy Dior, rozszerza swoje imperium na nowy sektor – rozrywkę. W tym celu powołano do życia 22 Montaigne Entertainment, oddział skupiony na tworzeniu filmów i seriali.
Na czele nowego przedsięwzięcia stoi Antoine Arnault, syn dyrektora generalnego LVMH Bernarda Arnaulta, oraz Anish Melwani, dyrektor generalny LVMH na Amerykę Północną. Nazwa 22 Montaigne Entertainment nawiązuje do paryskiego adresu siedziby głównej LVMH. Nowy oddział francuskiego giganta powstaje we współpracy z amerykańską firmą konsultingową Superconnector Studios, specjalizującą się w branży rozrywkowej.
Dowiedz się więcej: Bernard Arnault i jego imperium. Kim są dzieci jednego z najbogatszych ludzi świata?
Celem 22 Montaigne Entertainment jest współpraca z czołowymi twórcami, producentami i dystrybutorami w branży rozrywkowej. Firma będzie współtworzyć, koprodukować i współfinansować filmy, programy telewizyjne i inne formaty audiowizualne.
Powstanie wytwórni 22 Montaigne Entertainment można interpretować jako odpowiedź LVMH na rosnące wpływy jego największego konkurenta w branży rozrywkowej. Kering niedawno zainwestował w hollywoodzką agencję talentów Creative Artists Agency (CAA), co wyraźnie sygnalizuje jego ambicje w tym sektorze.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Puma chce wzmocnić markę. „Mieliśmy z tym trudności w ostatnich latach”