L’Oréal kontynuuje inwestycje na chińskim rynku. Podczas prezentacji wyników finansowych za 2023 rok, światowy gigant kosmetyczny ogłosił, że dokonał przejęcia mniejszościowego pakietu marki perfumeryjnej To Summer.
Przeczytaj również: Super-Pharm jak drogeria, Rossmann otwarty 24h. Popularne drogerie rozważają nowe koncepty
L’Oréal zainwestował z To Summer
Kwota transakcji nie została ujawniona. Wiadomo natomiast, że inwestycja jest realizowana za pośrednictwem Shanghai Meicifang Investment. Funduszu, który L’Oréal utworzył w maju 2022 roku w celu wspierania innowacyjnych chińskich marek. Całą transakcję wspiera również Bold, fundusz venture capital. To nie pierwszy tego typu ruch francuskiej grupy kosmetycznej. We wrześniu 2022 roku zainwestowała już ona w inną chińską markę perfumeryjną, Documents.
L’Oréal dąży do podniesienia jak największego kawałka tortu z chińskiego rynku kosmetycznego, którego wartość zgodnie z szacunkami wyniesie w 2024 roku 49 mld EUR.
Przeczytaj również: Nowy sezon w CCC: sportowe buty Adidas
Analiza sytuacji grupy na chińskim rynku
– W Chinach odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o około 5 proc. i prawie 8 proc. pod względem sprzedaży produktów. Choć nie są to duże dwucyfrowe wzrosty, mamy największy udział w rynku, jaki kiedykolwiek mieliśmy, wynoszący około 32 proc., zwłaszcza w przypadku dóbr luksusowych – skomentował zeszłoroczne wyniki Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L’Oréal.
W 2023 roku sprzedaż L’Oréal w Azji Północnej spadła o 5,8 proc. do 10,7 miliarda EUR. Jednak w tym samym okresie grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 41,2 miliarda EUR, co oznacza wzrost o 7,6 proc.
Przeczytaj również: Jak prowadzić modne social media? Przydatne triki
Zdjęcie główne: Unsplash