noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
L’Oréal

L’Oréal inwestuje w chińską markę perfumeryjną

REKLAMA
noSlotData

L’Oréal kontynuuje inwestycje na chińskim rynku. Podczas prezentacji wyników finansowych za 2023 rok, światowy gigant kosmetyczny ogłosił, że dokonał przejęcia mniejszościowego pakietu marki perfumeryjnej To Summer.

Przeczytaj również: Super-Pharm jak drogeria, Rossmann otwarty 24h. Popularne drogerie rozważają nowe koncepty

L’Oréal zainwestował z To Summer

Kwota transakcji nie została ujawniona. Wiadomo natomiast, że inwestycja jest realizowana za pośrednictwem Shanghai Meicifang Investment. Funduszu, który L’Oréal utworzył w maju 2022 roku w celu wspierania innowacyjnych chińskich marek. Całą transakcję wspiera również Bold, fundusz venture capital. To nie pierwszy tego typu ruch francuskiej grupy kosmetycznej. We wrześniu 2022 roku zainwestowała już ona w inną chińską markę perfumeryjną, Documents.

L’Oréal dąży do podniesienia jak największego kawałka tortu z chińskiego rynku kosmetycznego, którego wartość zgodnie z szacunkami wyniesie w 2024 roku 49 mld EUR.

Przeczytaj również: Nowy sezon w CCC: sportowe buty Adidas

Analiza sytuacji grupy na chińskim rynku

W Chinach odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o około 5 proc. i prawie 8 proc. pod względem sprzedaży produktów. Choć nie są to duże dwucyfrowe wzrosty, mamy największy udział w rynku, jaki kiedykolwiek mieliśmy, wynoszący około 32 proc., zwłaszcza w przypadku dóbr luksusowych – skomentował zeszłoroczne wyniki Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L’Oréal.

W 2023 roku sprzedaż L’Oréal w Azji Północnej spadła o 5,8 proc. do 10,7 miliarda EUR. Jednak w tym samym okresie grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 41,2 miliarda EUR, co oznacza wzrost o 7,6 proc.

Przeczytaj również: Jak prowadzić modne social media? Przydatne triki

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

biznes

moda

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES