noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Skechers z rekordem sprzedaży w 2023

Amerykański producent obuwia poszedł na rekord. Roczna sprzedaż sięgnęła 8 mld dolarów

REKLAMA
noSlotData

Skechers, amerykański producent obuwia, ma powody do zadowolenia. Po raz pierwszy w historii wypracował roczną sprzedaż na poziomie 8 miliardów dolarów. Sukces przyniosła sprzedaż bezpośrednia i wzrosty w rejonie Azji i Pacyfiku.

Przeczytaj również: ARKET otworzy pierwszy sklep stacjonarny w Polsce. Znamy lokalizację!

Amerykańska firma obuwnicza Skechers ogłosiła w czwartek rekordowe przychody w 2023 r. sięgające 8 miliardów dolarów. To 7,5 proc. wzrost rdr. po kolejnym dobrym kwartale zakończonym 31 grudnia.

Ostatnie miesiące przyniosły Skechers wyjątkowo dobre wyniki. Rekordowe wyniki sprzedaży w czwartym kwartale sięgnęły 1,96 miliarda dolarów. Producent wypracował w tym okresie rekordową marżę brutto na poziomie 53,1 proc. Sprzedaż w Q4 2023 wzrosła o 4,4 proc., notując 6,9 proc. wzrost na arenie międzynarodowej i 0,3 proc. wzrost na rynku amerykańskim. Sprzedaż bezpośrednia do konsumentów wzrosła o 20,3 proc., a sprzedaż hurtowa spadła o 8,3 proc. Na te wyniki szczegóły wpływ miały wzrosty w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie słupki sprzedaży poszybowały o 15 proc., na czele z dwucyfrowym wzrostem w Chinach.

Ten sukces odzwierciedla duży światowy popyt na nasze produkty z zakresu technologii komfortu, szczególnie w naszej działalności skierowanej bezpośrednio do konsumentów, która wzrosła o 20 proc.” – powiedział David Weinberg, dyrektor operacyjny firmy Skechers. “Nasza działalność hurtowa odnotowała spadek sprzedaży o 8 proc., ponieważ kilku sprzedawców detalicznych w dalszym ciągu konserwatywnie zarządzało poziomem zapasów. Jesteśmy jednak optymistami, że to zachowanie ulegnie zmianie na podstawie wczesnych odczytów ze styczniowych dostaw i pozytywnych tendencji w zakresie zamówień w pierwszej połowie roku” – podkreślił.

Dyrektor operacyjny Skechers zapewnił, że firma wchodzi w 2024 pełna optymizmu, pewna siły swojej marki i nastawiona na ciągły rozwój zarówno w sprzedaży bezpośredniej, jak i hurtowej na całym świecie.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: LPP podało szczegóły dotyczące dywidendy. Najpierw zaliczka

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES