Douglas dobrze rozpoczął nowy rok obrotowy. Wstępne dane wskazują, iż sprzedaż netto grupy wzrosła o 8,3 proc. do około 1,56 mld euro w okresie od października do grudnia 2023 r. Coraz więcej spekuluje się o giełdowym debiucie niemieckiej spółki.
Przeczytaj również: Ceny towarów i usług konsumpcyjnych. O ile wzrosły w 2023 roku?
Sieć drogeryjna Douglas weszła w nowy rok obrotowy z samymi wzrostami. Sprzedaż netto w okresie od października do grudnia 2023 sięgnęła 1,56 mld euro. Oznacza to 8,3 procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Kontynuowaliśmy naszą udaną trajektorię wzrostu w ważnym pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24. Niezależnie od trudnej sytuacji ekonomicznej, naszych klientów przyciąga kompleksowa oferta kosmetyczna i doceniają szeroką gamę marek omnichannel – skomentował Sander van der Laan, CEO Douglas Group.
Tak dobry wynik wskazuje na to, że Douglas dobrze radził sobie zarówno w kanale offline, gdzie sprzedaż w sklepach wzrosła o 7,1 proc., jak i online. E-commerce drogeryjnego giganta wzrósł wzrósł niemal 11 proc. rok do roku.
Naszą średnioterminową ambicją jest wzrost sprzedaży grupy (netto) przy skumulowanej rocznej stopie wzrostu (CAGR) na poziomie około 7 proc. oraz osiągnięcie skorygowanej marży EBITDA na poziomie około 18,5 proc. przy typowych wahaniach rok do roku – wskazał Sander van der Laan.
Przeczytaj również: Perfume wardrobe: jak zbudować kolekcję perfum na każdą okazję, której każdy pozazdrości?
Czy Douglas planuje debiut giełdowy?
Wraz z początkiem 2024 roku w mediach pojawiły się informacje, o planowanym pojawieniu się Douglasa na giełdzie. Niemiecka sieć perfumerii ma rzekomo rozważać debiut na parkiecie we Frankfurcie w pierwszym kwartale tego roku.
Według informacji portalu esmmagazine.com, IPO ma przynieść Douglasowi wycenę rzędu ok. 7 mld euro. Pieniądze od inwestorów miałyby zostać przeznaczone na spłatę należności, bowiem zadłużenie spółki we wrześniu 2023 sięgało 3,4 mld euro. Sprzedaż w stosunku rocznym (do września 2023) wyniosła 4 mld euro, co oznaczało wzrost o 12 proc. rdr.
Zdjęcie główne: mat. prasowe
Przeczytaj również: Do 2028 roku rynek perfum ma wzrosnąć o kolejne 20 mld dolarów. “Klienci szukają wyjątkowości, personalizacji, prawdziwego kunsztu perfumiarzy jaki i autentyczności”