noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
W przedświątecznym okresie marka Nike opublikowała komunikat z aktualizacją poziomu prognozowanej rocznej sprzedaży. Ta ma być niższa niż wcześniej przewidywano. Ponadto amerykańskie przedsiębiorstwo przedstawiło długoterminowy plan oszczędnościowy.

Nike obniża roczne prognozy sprzedaży i przedstawia plan oszczędnościowy

REKLAMA
noSlotData

W przedświątecznym okresie marka Nike opublikowała komunikat z aktualizacją poziomu prognozowanej rocznej sprzedaży. Ta ma być niższa niż wcześniej przewidywano. Ponadto amerykańskie przedsiębiorstwo przedstawiło długoterminowy plan oszczędnościowy.

Przeczytaj również: Osoby z branży mody zdradziły nam, co chciałyby znaleźć pod choinką. “W poszukiwaniu idealnego prezentu, postawiłbym na jeden z klasyków designu”

Nike – aktualizacja prognozy sprzedaży

Zgodnie z ostatnim komunikatem Nike, całoroczne przychody marki wzrosną o około 1 proc. Wcześniejsza prognoza zakładała średnio jednocyfrowy wzrost procentowy. Jak podaje LSEG, analitycy spodziewali się sprzedaży wyższej o 3,8 proc. Wpływ na szacunki miały ostrożniejsze zachowania konsumentów, łagodniejsze trendy oraz promocje.

Nike mówi również o zmniejszeniu liczby oferowanych otwarów… Być może firma uważa, że obecnie sprzedaje zbyt wiele produktów, które nie są wysokomarżowe i tak naprawdę nie generują znaczących zysków ze sprzedaży – powiedział David Swartz, starszy analityk akcji w Morningstar.

Przeczytaj również: Znamy najnowsze dane dotyczące poziomu bezrobocia w Polsce! Jakie są prognozy na 2024 rok?

Plan oszczędnościowy Nike

Przedstawicieli marki Nike przedstawili plan zakładający wygenerowanie oszczędności na poziomie 2 mld USD w ciągu najbliższych trzech lat. W jego realizacji pomóc ma usprawnienie logistyki, redukcje działów zarządzających marką, zwiększenie wykorzystania automatyzacji oraz usprawnienie łańcucha dostaw.

Widzimy oznaki bardziej ostrożnego zachowania konsumentów na całym świecie. Pomimo wzrostu ruchu w sklepach nadal obserwujemy wyższy poziom aktywności promocyjnej w naszej działalności cyfrowej – powiedział Matthew Friend, dyrektor finansowy Nike. W ramach wprowadzanych usprawnień Nike spodziewa się w trzecim kwartale około 400-450 mln USD kosztów restrukturyzacji przed opodatkowaniem. Są one związanych głównie z kosztami odpraw pracowniczych.

Przeczytaj również: Rozmowa z Anną Halarewicz. “Ilustracja modowa to sztuka, w której dosłowność nie jest najistotniejsza”

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

biznes

moda

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES