noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Moda na GPW: akcje LPP zyskały niemal 10 proc.

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W trakcie całego skróconego tygodnia (brak sesji 1 listopada) WIG20 wzrósł o 3,69 proc. do poziomu 2 176,21 pkt. WIG urósł o 3,11 proc. – co oznacza jego czwarty z tydzień z rzędu na zielono. W piątek obroty na rynku osiągnęły 1,25 mld zł, z czego 1,08 mld zł dotyczyło WIG20. Na warszawskiej GPW zdrożały walory 173 spółek, potaniały 140, a w przypadku 59 nic się nie zmieniło.

Przeczytaj również: Udany październik polskiego producenta obuwia

Polska Giełda Papierów Wartościowych jest publiczną spółką akcyjną zapewniającą możliwość obrotu papierami wartościowymi (między innymi takimi jak akcje, obligacje, prawa poboru) oraz instrumentami finansowymi (na przykład kontraktami terminowymi) dopuszczonymi do obrotu giełdowego. Jej najważniejszymi indeksami na rynku głównym są: WIG (główny indeks polskiej giełdy), WIG20 (indeks dwudziestu największych spółek notowanych na GPW), MWIG40 (indeks średnich spółek) i SWIG80 (indeks małych spółek). Z racji branży, w której się poruszamy nas bardzo interesuje również sektorowy indeks WIG-Odzież.

Warto dodać, że warszawska giełda jest głównym elementem rynku wtórnego i oprócz głównego rynku prowadzi również rynek małych spółek NewConnect, rynek obligacji Catalyst oraz rynek energii poee. Handel na rynku wtórnym odbywa się za pośrednictwem członków giełdy.

Przeczytaj również: Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon „Sztuczna inteligencja w przemyśle to przede wszystkim szybka analiza nieskończonej ilości danych”

WIG-Odzież – 44 tydzień 2023 roku

Notowania na warszawskim parkiecie WIG-Odzież rozpoczął w poniedziałek z poziomu 7001,39 pkt. W ciągu dnia tracąc do 6964,36 pkt. Indeks chwilę po starcie wtorkowej sesji podskoczył do 7253,40 pkt. Tydzień notowań WIG-Odzież zakończył na poziomie 7513,28 pkt. W ostatnich 52 tygodniach najwyższym poziomem indeksu były 8036,95 pkt, najniższym 4251,39 pkt. Piątkową sesję na zielono zakończyło sześć spółek należących do WIG-Odzież.

LPP – największa spółka indeksu WIG-Odzież

Spółka LPP zakończyła piątkowy rynek zyskując na wartości w ciągu ostatniego tygodnia 9,62 proc. Przyjrzyjmy się dokładniej wydarzeniom z dnia wczorajszego. Analizowana sesja była czwartą z rzędu z tendencję wzrostową. Polskie przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i dystrybucją odzieży rozpoczęło piątkowe notowania od poziomu 13,75 tys. zł. Po godzinie 13:00 walory drożały do 13,93 tys. zł. W chwili zamknięcia akcje LPP warte były 13,90 tys. zł.

Liczba transakcji dla spółki LPP wyniosła 114, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 4510 sztuk. Obroty wyniosły 56,60 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.

Przeczytaj również: Miejska wygoda i klasyczna elegancja w najnowszej odsłonie marki Vistula

CCC – zachowanie kursu

W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 6,56 proc. Na przestrzeni miesiąca akcje polskiego producenta obuwia drożały o 11,49 proc. Skoncentrujmy się jednak na piątkowej sesji. Ją, walory CCC rozpoczęły od poziomu 41,54 zł (o 0,41 proc. niżej niż na zamknięciu czwartkowej sesji). Przed godziną 13:30 kurs zmalał do 42,22 zł, by w chwili zamknięcia giełdy znaleźć się na poziomie 41,72 zł.

Liczba transakcji dla spółki CCC wyniosła 115, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 166 312 sztuk. Obroty wyniosły 6,85 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.

Przeczytaj również: Swatch świętuje urodziny The Simpsons specjalnym zegarkiem

Zdjęcie główne: Pexels

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES