noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Swiss watchmaker says it's time to make luxury sustainable

Ponad 50-proc. wzrost przychodów! Polska marka chwali się wynikami

REKLAMA
noSlotData

W sierpniu 2023 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży polskiej marki specjalizującej się w produkcji i sprzedaży obuwia skórzanego wyniosły 36,4 mln zł. Wypracowany wynik jest o 53,1 proc. wyższy od zeszłorocznego!

Przychody marki Wojas – sierpień 2023

Na polskim rynku Wojas znany jest od 1990 roku. Przez ponad 30 lat działalności marka wypracowała sobie ogromną grupę zaufanych klientów. Nie tylko detalicznych. Dostarcza ona obuwie również przedstawicielom administracji publicznej, wojskowym i leśniczym. Ostatnie wyniki pokazują, że w jej przypadku po pandemicznym kryzysie zostały jedynie nieprzyjemne wspomnienia.

W sierpniu 2023 roku przychody marki Wojas wyniosły 36,4 mln zł (+53,1 proc. rdr). W omawianym okresie sprzedaż detaliczna wzrosła w porównaniu do zeszłego roku o 6,4 proc. Jej wysokość zatrzymała się na 19,7 mln zł. Marka poinformowała również o przychodach wygenerowanych łącznie od początku stycznia do końca sierpnia. Jak się okazało, te wyniosły 249,7 mln zł, rosnąc rok do roku o 29,9 proc.  

Warto zauważyć, że dane z sierpnia nie odbiegają znacznie od lipcowych. W siódmym miesiącu bieżącego roku marka wypracowała przychody równe 34,87 mln zł, osiągając przy tym sprzedaż detaliczną na poziomie 17,33 mln zł.

Wojas – reakcja kursu na dane z sierpnia ?

Na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Wojas pojawiła się w 2008 roku. Niewątpliwie był to dla niej jeden z przełomowych momentów. Pozyskany wtedy kapitał przeznaczono bowiem na dokapitalizowanie sieci sprzedaży, rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. Jak po około 15 latach od pierwszej oferty publicznej prezentują akcje spółki? Podrożały. Przy okazji IPO ich wartość wynosiła 6,5 zł. Przyjrzyjmy się jednak bieżącym trendom.

W środę, po godzinie 11:00, walor producenta obuwia ma wartość 7,74 zł. W chwili otwarcia sesji cena akcji spółki wynosiła 7,82 zł. Aktualnie jest ona jednak wciąż wyższa o niespełna 1 proc. od tej sprzed pięciu dni. Bieżący tydzień jest niezwykle interesujący. W trakcie jego trwania wartość walorów spółki kilkukrotnie spadała do poziomu 7.44 zł. Za każdym razem odbijając się. Szczególnie widoczny był wczorajszy skok, kiedy to po zaledwie 30 minutach cena akcji wzrosła z pięciodniowego minimum do 7.74 zł.

mat. prasowy Wojas

Przeczytaj również: Zbliża się posiedzenie Fed. Czy inwestorzy mają powody do obaw?

Wojas – historia rozwoju marki

W 1990 roku Wiesław Wojas, przedstawiciel rodziny od pokoleń związanej z produkcją obuwia, zatrudnił kilka osób i otworzył pierwszy salon marki. W debiutanckim roku ich produkcja sięgnęła kilkudziesięciu tysięcy par butów. Ważnym momentem na historycznej linii działalności marki było odkupienie przez Wojasa masy upadłościowej NZPS Podhale. Wydarzenie to miało miejsce w 1994 roku. Dzięki niemu marka zyskała nie tylko niezbędne maszyny, ale również znaczny wzrost masy produkcyjnej. W ciągu zaledwie jednego roku zatrudnienie w przedsiębiorstwie potroiło się.

W 1996 roku powstała spółka Wojas Trade, która przejęła istniejące sklepy firmowe i rozpoczęła aktywną rozbudowę sieci. Lata 2007-2008 otworzyły zupełnie nowy etap w rozwoju. Najpierw ZPH Wojas przekształcono w spółkę akcyjną, a wiosną 2008 roku Wojas S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W 2009 roku spółka rozpoczęła rozbudowę zakładu produkcyjnego, połączoną z zakupieniem i wdrożeniem nowego wtryskowego systemu montażu obuwia oraz zakupem nowych maszyn szwalniczych i montażowych.

Dziś Wojas S.A. jest jednym z największych i najbardziej cenionych polskich producentów obuwia, który dysponuje siecią blisko ponad 150 salonów firmowych w Polsce, Czechach, na Słowacji i Białorusi, oraz produkuje co roku kilkaset tysięcy par obuwia. W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski.

Przeczytaj również: Wielka 5, czyli najbardziej dochodowe firmy kosmetyczne na świecie [ranking]

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES