1 września 2023 Wojciech Tomaszewski obejmuje nowo utworzone stanowisko wiceprezesa w krakowskiej spółce Morele.net, jednym z liderów polskiego rynku e-commerce.
Przez ostatnie 11 lat Wojciech Tomaszewski był związany z Answear.com, najpierw jako Dyrektor ds.Marketingu i E-commerce, a następnie także jako Członek Zarządu, gdzie zarządzał licznymi działami, zespołem ponad 150 pracowników, w tym ponad 20 dyrektorami i menedżerami oraz strukturami zagranicznymi firmy.
Wojciech Tomaszewski jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Południowej Danii (University of Southern Denmark) oraz studiów Executive MBA na Politechnice Krakowskiej & Central Connecticut State University. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie menedżerskie w obszarze marketingu, sprzedaży, e-commerce, zakupów i ekspansji zagranicznej. Przed 2012 związany był m.in. z Grupą Onet (przez 8 lat, jako szef serwisów e-commerce), Valeo Group i Casino Groupe (Geant).
Wojciech Tomaszewski jest współzdobywcą kilkudziesięciu nagród, w kilku krajach, dla marek, którymi zarządzał, m.in. dla najlepszego produktu, najlepszej firmy, najlepszej usługi, najlepiej przeprowadzonej ekspansji zagranicznej czy najlepszej kampanii reklamowej. Jest również zdobywcą tytułu Dyrektora Marketingu Roku 2018 (w kategorii „fashion i dobra luksusowe”, w ramach konkursu organizowanego przez Executive Summit – Mediarun) oraz Dyrektora e-Commerce roku 2020 („crossborder e-commerce”) i Dyrektora e-Commerce 2022 (nagroda w kategorii „long term” i nagroda główna Grand Prix) w ramach konkursu organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Był także konsultantem dla spółek e-commerce z wielu branż, wieloletnim wykładowcą akademickim i wielokrotnym prelegentem na konferencjach branżowych, głównie w tematach związanych z marketingiem, e-commerce i ekspansją zagraniczną.
Wojciech Tomaszewski na stanowisku wiceprezesa Morele.net
Nowy wiceprezes spółki w pierwszej kolejności skoncentruje się m.in. na dalszej i szybszej ekspansji zagranicznej, dotychczas realizowanej głównie za pośrednictwem platform zewnętrznych, strategią dynamicznego rozwoju marek własnych (obecnie to Zipro, Peme, Blackwheels, Sense7 i Preyon) oraz szukaniem nowych rozwiązań w obszarze marketingu. Jednocześnie spółka informuje, że dotychczasowy dyrektor marketingu, Wojciech Pawlik, obejmuje stanowisko CEO / foundera spółki AskSpot sp. z o.o., wyodrębnionej z Morele.net, a będącej efektem prac automatyzujących obsługę Klienta w Morele. Będzie również wspierał i koordynował kluczowe projekty strategiczne spółki.
Morele.net, powstałe w 2005 roku, to jeden z liderów polskiego rynku e-commerce generujący ponad 1,6 mld GMV rocznie w modelu hybrid marketplace. Spółka dynamicznie rozwija się w zakresie sprzedaży zagranicznej, posiada również rozbudowaną infrastrukturę techniczną i logistyczną. Te atuty chce wykorzystać do budowania dynamicznego, kilkudziesięcioprocentowego wzrostu poprzez przejęcia innych podmiotów e-commerce pozwalających na szybki wzrost w poszczególnych kategoriach produktowych. Spółka planuje pozyskać w obecnym roku fiskalnym od 1 do 4 wyspecjalizowanych podmiotów e-commerce lub marek cyfrowych z obrotami nie mniejszymi niż 40 mln zł rocznie.
Przeczytaj również: Marka zależna L’Oréal mianowała nową prezeskę