Zajmująca się sprzedażą odzieży oraz kosmetyków grupa ASOS opublikowała wyniki finansowe za okres trzech miesięcy zakończony 31 maja. Jak wypadła?
– SKORYGOWANY ZYSK EBIT: 20 mln GBP
– MARŻA EBIT: wyższa o 250 punktów bazowych rdr
– SPRZEDAŻ: -11 proc. rdrdo 858,9 mln GBP
– ZAPASY: ok. – 15 proc. w stosunku do zeszłego roku obrotowego
– LICZBA AKTYWNYCH KLIENTÓW: – 6 proc. do 24,1 mln
Co na to eksperci?
– ASOS przechodzi remont, który, mamy nadzieję, ostatecznie doprowadzi do trwałych zmian i poprawy wyników, szczególnie na arenie międzynarodowej. Nasze badania pokazują jednak, że przewaga konkurencyjna ASOS w zakresie usług zmniejszyła się – skomentował analityk z RBC.
Po dokładnym przeanalizowaniu raportu w podobnym tonie wypowiedział się ekspert z BNP Exane. Jego zdaniem „grupa ASOS potwierdziła, że jest na dobrej drodze do realizacji skorygowanej prognozy EBIT na II półrocze 2023 roku. Powinna poradzić sobie również, że zwiększeniem płynności w okresie od lipca do sierpnia bieżącego roku”.
Plany na najbliższe miesiące
Grupa ASOS chce, aby jej skorygowana marża brutto wzrosła o ok. 200 p.b. rdr. Ponadto liczy ona na spadek sprzedaży (z wyłączeniem Rosji) na niskim dwucyfrowym poziomie rdr oraz zmniejszenie zapasów o około 20 proc. rdr. ASOS dąży do wypracowania w kolejnych miesiącach skorygowanego EBITu na poziomie 40-60 mln GBP.
Giełda
Po godzinie 11:00 cena akcji grupy drożała o 4,47 proc. do 3,93 GBP. W ostatnich dniach ASOS zaliczyła lekki wzrost wartości. Wciąż jest jednak znacznie poniżej wyceny z początku lutego (9,82 GBP za akcję), nie wspominając już o najlepszym okresie z 2018 roku, kiedy to kurs grupy sięgnął 75.56 GBP.
Zdjęcie: Pexels
Przeczytaj również: LPP – kwartalne dane grupy w pigułce (1Q23/24)