noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
CCC

Marcin Czyczerski “Wierzę, że za nami najtrudniejszy w tym roku kwartał”. Wyniki finansowe Grupy CCC

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W pierwszym kwartale 2023 r. (luty-kwiecień), Grupa CCC osiągnęła 10% wzrost przychodów (do poziomu 2,1 mld PLN) – pomimo wymagającego otoczenia makroekonomicznego. Zapewniając innowacyjne doświadczenia zakupowe w modelu omnichannel, organizacja utrzymuje bardzo wysoki, 53% udział e-commerce w sprzedaży. 

Do wzrostu przychodów Grupy w Q1’23 kontrybuowały wszystkie kluczowe szyldy, w tym  odnotowujące najwyższe dynamiki sprzedaży HalfPrice (+112%) i MODIVO (+47%). CCC w ubiegłym  kwartale osiągnęło przeszło 3-krotny wzrost wyniku EBITDA i dobrą rentowność na poziomie blisko  10%. Wynik EBITDA w całej Grupie CCC został utrzymany na poziomie analogicznym do  zeszłorocznego.  

– Zgodnie z przewidywaniami, w ostatnim kwartale mierzyliśmy się z licznymi wyzwaniami makroekonomicznymi (inflacja, wzrost cen energii i minimalnego wynagrodzenia, spadek płac  realnych, etc.). Ponadto na rynek handlu znacząco wpłynęła też przedłużająca się zima i chłodna wiosna. Dzięki poprawie sprawności i efektywności działania wszystkich ważnych funkcji biznesowych w ostatnich latach, Grupa posiada dziś jednak wyższą zdolność elastycznego i efektywnego reagowania na zmienność otoczenia biznesowego – powiedział Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC. 

W pierwszym kwartale 2023 roku Grupa CCC osiągnęła 2,1 mld PLN przychodu, co stanowi 10% wzrost  rdr. Udział e-commerce w sprzedaży utrzymał się na wysokim 53% poziomie. 

– Wierzę, że za nami najtrudniejszy w tym roku kwartał. Koniunktura konsumencka konsekwentnie  poprawiała się przez sześć ostatnich miesięcy. Zwalniająca inflacja i zatrzymanie wzrostu stóp  procentowych dają natomiast nadzieję na stabilizację otoczenia makroekonomicznego dodał Marcin  Czyczerski Liczymy na “odwilż”, która da nam przestrzeń, aby w pełni pokazać siłę naszego biznesu  po transformacji. 

W kwietniu br. Spółka przedstawiła perspektywę na 2023 rok. Grupa planuje wygenerować ponad 10  mld PLN przychodów, a także osiągnąć wzrost rentowności w każdym segmencie (CCC, eobuwie.pl,  MODIVO, HalfPrice). 

CCC – wyniki Q1’23

CCC konsekwentnie monetyzuje inwestycje w głęboką transformację modelu biznesowego, którą szyld  przeszedł w ostatnich latach. Przychody segmentu w Q1’23 osiągnęły poziom wyższy rdr o 4% – przy  kontynuowanej optymalizacji zapasów (-27% rdr). Cyfryzacja sieci stacjonarnej oraz optymalizacja  przestrzeni handlowej, sprawiły, że już dziewiąty kwartał z rzędu segment zanotował wzrost sprzedaży  omnichannel/m2(+5% rdr). Konsekwentnie rośnie również sprzedaż online ccc.eu (+39% rdr), a także jej udział w przychodach szyldu (do 24%, +6 p.p. rdr).  

– CCC w ostatnich latach przeszło zdecydowanie największe zmiany spośród wszystkich naszych segmentów. Dzisiaj to dojrzały, innowacyjny, a przede wszystkim niezwykle zwinny szyld, który na  bieżąco odpowiada na wyzwania otoczenia zewnętrznego – powiedział Marcin Czyczerski – W związku z przedłużającą się zimą w Q1’23, w lutym w CCC utrzymywaliśmy wysoką dostępność kolekcji zimowej. Wyższy rdr udział tej kolekcji obniżył poziom kwartalnej marży brutto, ale jednocześnie wpłynął na bardzo dobrą odsprzedaż i strukturę zapasu. Presję na marżę kompensowaliśmy natomiast z nadwyżką kontynuowaną pracą nad efektywnością kosztową.

CCC sukcesywnie realizuje program redukcji kosztów. Koszty sprzedaży i administracji były niższe rdr  o 4%, pomimo wzrostu przychodów i wspomnianego inflacyjnego otoczenia biznesowego. 

CCC w Q1’23 potroiło wynik EBITDA w ujęciu rdr, notując rentowność EBITDA na poziomie około 10%. HalfPrice 

Najmłodszy szyld Grupy CCC w minionym okresie kontynuował międzynarodową ekspansję sieci  stacjonarnej. Na koniec kwietnia br. liczyła ona 101 sklepów oraz zadebiutowała na 9. rynku – na  Łotwie. W Q1’23 przychody HalfPrice wzrosły o 112% rdr (przy wzroście powierzchni handlowej o 60% rdr). 

Znaczący wpływ na wyniki szyldu miała sprzedaż w sklepach porównywalnych (tzw. like-for-like), która  osiągnęła poziom o 26% wyższy rdr. Przyczyniły się do tego rozbudowa oferty produktowej, poprawa zatowarowania oraz większa o ok. 13% rdr liczba odwiedzin Klientów.  

– To, co dziś przyciąga do naszych sklepów to jakościowa, superatrakcyjna oferta cenowa znanych i  lubianych marek, a także wyrazista komunikacja z Klientem. W zeszłym tygodniu uruchomiliśmy  pionierską kampanię reklamową współtworzoną ze sztuczną inteligencją mówi Adam Holewa,  Prezes Zarządu HalfPrice. 

Pomimo, że Q1 stanowi sezonowo najsłabszy dla rynku off-price kwartał w roku, HalfPrice uzyskał w  tym okresie br. dodatni wynik EBITDA (9 mln PLN). 

– HalfPrice to dzisiaj biznes, który już przekroczył granicę 100 sklepów, dzięki czemu mamy do czynienia  z solidną kontrybucją dźwigni do wzrostu rentowności. Dynamika kosztów szyldu w Q1’23 była blisko  o połowę niższa od dynamiki wzrostu przychodów. W kolejnych kwartałach, wraz z dalszym rozwojem  skali i wzrostem sprzedaży like-for-like, efekt ten powinien być jeszcze bardziej widoczny – powiedział  Łukasz Stelmach, Dyrektor Zarządzający ds. Finansowych w Grupie CCC. 

Grupa Modivo 

W Q1’23 przychody Grupy Modivo wyniosły 1,023 mln PLN, tym samym osiągając poziom wyższy rdr  o 11%. Do wspomnianego wzrostu kontrybuowało zarówno Modivo (+47%), jak i eobuwie.pl (+4%). Oba szyldy odnotowały również pozytywne tendencje rozwoju sprzedaży na przestrzeni kwartału. 

Dynamicznie rosnące Modivo stale zyskuje na znaczeniu w kontekście udziału w przychodach Grupy  (+6 p.p. do 23%), co dodatkowo wspierane jest przez rozwój marketplace. Jego udział stanowi już 10%  w GMV szyldu w Polsce, wzmacniając istotnie szerokość oferty Modivo bez angażowania własnego  kapitału w zapas. 

Na poziom kosztów sprzedaży i administracji w minionym kwartale wpłynęły przede wszystkim koszty  zmienne, rosnące proporcjonalnie do przychodów oraz rynkowy wzrost jednostkowych kosztów usług  i materiałów (m.in. spedycji, opakowań i performance marketingu). W tym czasie Spółka znacząco  ograniczyła natomiast bazę kosztów stałych m.in. w obszarze marketingu wizerunkowego (ATL).

Wzrost zapasów Grupy Modivo (+28%) w Q1’23 związany był głównie z dynamicznym rozwojem szyldu  Modivo. Grupa rozpoczęła proces znaczącej optymalizacji rotacji i zapasu, który docelowo ma uwolnić  w H2’23 ponad 300 mln PLN. 

W Q1’23, czyli sezonowo najsłabszym kwartale w roku, Grupa Modivo poprawiła EBITDA w ujęciu kdk  o 26 mln PLN. 

Przeczytaj też: Przegląd sytuacji spółki CCC. Sprawdzamy jej plan na wyjście z kryzysu

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Tagi
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES