Firma Swarovski rozszerza swój asortyment biżuterii tworzonej z myślą o naszym środowisku, wprowadzając do oferty nową mikrokolekcję Hyperbola. Premiera tej kolekcji jest kolejnym krokiem firmy Swarovski na drodze do uczynienia jej produktów bardziej zrównoważonymi.
Kolekcję Hyperbola tworzą: pierścionek, bransoletka oraz trzy pary kolczyków. Do jej zaprojektowania wykorzystano Cyrkonie Swarovski z certyfikatem neutralności pod względem emisji CO2 oraz metal pochodzący z recyklingu. Cyrkonie Swarovski stworzono z wykorzystaniem energii odnawialnej, co pozwoliło obniżyć poziom emisji dwutlenku węgla o 58% w porównaniu ze zwykłymi cyrkoniami, natomiast pozostałe 42% emisji zostało zrównoważone.
Czołowa firma konsultingowa South Pole — dokonała pomiaru śladu węglowego Cyrkonii Swarovski, który następnie został skompensowany. Kompensacja wyliczonego wpływu CO2 przybrała formę wysokiej jakości kredytów węglowych, które Svarowski przekazał na rzecz hydroelektrowni Huóshui Small Hydropower w celu zapewnienia energii odnawialnej w odległych regionach południowo-zachodnich Chin, a także na rzecz rezerwatu Rimba Raya Biodiversity Reserve na Borneo, gdzie celem marki jest pomoc w ochronie tego regionu Indonezji przed wylesianiem.
Metal pochodzący z recyklingu (co najmniej w 90%) umożliwia ponowne wykorzystanie cennych zasobów, dzięki czemu austriacka firma zużywa mniej surowców naturalnych, co z kolei przekłada się na dalsze ograniczenie wpływu produktów marki Swarovski na środowisko.
Omawiana premiera jest jednym z wielu kroków, które firma Swarovski podejmuje w celu ograniczenia swojego wpływu na środowisko naturalne. To również jedno z pierwszych podjętych przez markę działań mających doprowadzić do tego, że wszystkie Cyrkonie Swarovski wykorzystywane do tworzenia naszych ozdób będą neutralne pod względem emisji CO2.
W 2021 roku firma Swarovski dołączyła do inicjatywy „Science Based Targets initiative” (SBTi), zobowiązując się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z zakresów 1 i 2 o 47% oraz z zakresu 3 o 28% do 2030 roku.
Przeczytaj też: Wyniki Swarovski Crystal Business za rok 2022: firma odnotowała znaczny wzrost
Zdjęcie główne: mat. prasowe