noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Instagram Lemon8

ByteDance wprowadza nową aplikację, która może wygryźć Instagrama i Pinteresta. Czy ma szansę?

REKLAMA
noSlotData

Nowa aplikacja, która łączy w sobie Instagrama, Pinteresta i Tik Toka, zyskuje na popularności w Stanach Zjednoczonych. Czym jest Lemon8?

Imponujący wzrost Lemon8 na tak wczesnym etapie powstania, pokazuje siłę, jaką chińskie aplikacje mają nad amerykańskimi użytkownikami. ByteDance jest silnie zdeterminowany, aby rozwijać się i dalej funkcjonować na amerykańskim podwórku, pomimo rosnących obaw ze względu na powiązania z chińskim rynkiem.

Lemon8 to aplikacja dla pokolenia Z, która łączy w sobie TikToka, Pinteresta i Instagrama. Zdaje się więc odkryciem, jakiego jeszcze nie było, a który ma potencjał przynieść milionowe dochody. Podobnie jak TikTok, zawiera kanał “dla Ciebie”, w którym znajdują się spersonalizowane rekomendacje. Nie zabrakło też kanału “Obserwowane”, który pokazuje posty z kont wybranych przez użytkowników. W przeciwieństwie do najpopularniejszej aplikacji, umożliwia użytkownikom przesyłanie zdjęć. Ważna jest też estetyka Lemon8, która jest dużo bardziej artystyczna i wyrafinowana niż TikToka. Pod wieloma względami przypomina Pinteresta, co może być dużą zachętą dla użytkowników z pokolenia Z.

Chociaż obecnie w aplikacji jest niewiele reklam, jej treści związane ze stylem życia prawdopodobnie przypadną do gustu markom z branży handlu detalicznego, podróży i gotowania. Według liczb: Lemon8 został zainstalowany 17 milionów razy na całym świecie od czasu jego wprowadzenia na rynek w marcu 2020 r. (według raportu Apptopia). W 2023 r. bije rekordy popularności w Stanach Zjednoczonych. W przeciągu półtora tygodnia zainstalowaną ją 650 tys. razy.

Według Apple App Store i Google Play Store, deweloperem Lemon8 jest Heliophilia Pte., Ltd., prywatna firma siedzibą w południowo-wschodniej Azji. Na początku nie łączono jej z ByteDance, jednak wszystko wskazuje na to, że jest nową aplikacją chińskiej firmy. Jak donosi AP News zarówno Lemon8, jak i TikTok zarejestrowane są pod tym samym adresem w Singapurze. Globalny radca prawny ByteDance, Erich Andersen, który reprezentuje TikTok, w wywiadzie dla AP News zaznaczył, że powiązanie z Chinami nie jest dla Stanów obojętne: „Oczywiście zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby aplikacja Lemon8 była zgodna z prawem USA i upewniła się, że postępujemy właściwie”.

Przeczytaj też: Amazon walczy z podróbkami: czy to koniec nielegalnego handlu?

Zdjęcie główne:

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

lemon8

moda

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES