noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
amazon podróbki

Amazon walczy z podróbkami: czy to koniec nielegalnego handlu?

REKLAMA
noSlotData

Amazon opublikował coroczny Raport o ochronie marek, prezentując najnowsze dane o tym, jak wiodące w branży technologie i eksperci firmy coraz skuteczniej powstrzymują nieuczciwe podmioty i zapobiegają wprowadzeniu nieautentycznych produktów do globalnego łańcucha dostaw. W 2022 roku Amazon zainwestował 1,2 mld dolarów w ochronę swoich sklepów przed oszustwami i nadużyciami. Z jakim skutkiem?

Czy na Amazon kupimy podróbki?

Z Raportu o ochronie marek wynika, że dzięki strategicznemu połączeniu wiodących w branży technologii z doświadczeniem i wiedzą ekspertów, Amazon skutecznie powstrzymuje nieuczciwe podmioty przed handlem nieautentycznymi produktami, wykraczając swoją aktywnością poza sklepy Amazon. W 2022 r. firma pomogła w wykryciu, przejęciu i wyeliminowaniu ponad 6 mln podróbek, zapobiegając tym samym ich dotarciu do klientów i ponownej sprzedaży na innym etapie łańcucha dostaw.

Jesteśmy dumni z postępów, jakie nasza firma poczyniła w 2022 roku, zwłaszcza jeśli chodzi o dalszy rozwój technologii pozwalającej zachować przewagę nad nieuczciwymi podmiotami oraz zgłaszanie i pozywanie przestępców. Doceniamy coraz ściślejszą współpracę całej branży w tym zakresie, mając nadzieję na dalsze działania na rzecz innowacji i współdziałania w celu wyeliminowania wszystkich podróbek.

– powiedział Dharmesh Mehta, wiceprezes Worldwide Selling Partner Services Amazon.

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny PIHpodkreśla jednocześnie ogromne znaczenie walki z podróbkami w kontekście rodzimych przedsiębiorców: – Polscy eksporterzy potrzebują rozwiązań, które w zdigitalizowanym i globalnym świecie zabezpieczą ich prawa oraz zapewnią bezpieczeństwo. Aktywności podejmowane przez Amazon pozwalają wyróżnić się innowacyjnym przedsiębiorcom, zapewniając im jednocześnie ochronę przed nieuczciwymi praktykami. 

Jak Amazon walczy z podróbkami?

W Raporcie Amazon o ochronie marek podkreślono osiągnięcia firmy w czterech kluczowych obszarach:

  1. wszechstronnych, proaktywnych kontrolach służących ochronie sklepów Amazon,
  2. efektywnych narzędziach do ochrony marek,
  3. pociąganiu nieuczciwych podmiotów do odpowiedzialności,
  4. edukacji oraz wspieraniu klientów.

Robimy wszystko, by zapewnić sprzedającym na Amazon ochronę ich marek, a kupującym dostęp do oryginalnych produktów. Bezpieczne zakupy są bowiem dla nas – poza szeroką ofertą, atrakcyjnymi cenami każdego dnia i szybką dostawą – kluczem do ciągłego budowania zaufania wśród konsumentów oraz drogą do dostarczania im doskonałych doświadczeń zakupowych – podkreśla Mourad Taoufiki, Country Manager, Amazon.pl.

Coraz skuteczniejsze powstrzymywanie nieuczciwych podmiotów

Dzięki szczegółowej weryfikacji sprzedawców, m.in. bezpośredniej rozmowie wideo, w połączeniu z nieustannym rozwojem systemowych rozwiązań i narzędzi technologicznych bazujących na uczeniu maszynowym, nieuczciwe podmioty coraz rzadziej decydują się na tworzenie nowych kont sprzedażowych na Amazon. W 2022 r. firma powstrzymała ponad 800 tys. takich prób podejmowanych przez oszustów, uniemożliwiając im tym samym wystawienie nieautentycznych produktów do sprzedaży na Amazon, co wskazuje na znaczący spadek względem 2021 r. (2,5 mln prób) i 2020 r. (6 mln prób).

Walka z handlem podrabianymi produktami przybrała na sile, ponieważ skala zjawiska nieustannie rośnie. Stąd sprzedawcy – by móc budować przewagi konkurencyjne – potrzebują nie tylko rzetelnej ochrony własności intelektualnej, ale też skutecznych narzędzi, które w zdigitalizowanym, globalnym świecie zabezpieczą ich prawa. Ochrona przedsiębiorców w tym zakresie jest nieunikniona, dlatego Amazon podejmuje szereg aktywności, by zapewnić bezpieczeństwo tak sprzedającym, jak i kupującym, oferując produkty zweryfikowane pod kątem ich autentyczności, bezpieczeństwa oraz wiarygodności sprzedających

– mówi Aleksandra Borycka, Head of Marketplace Amazon.pl.

Rosnące wykorzystanie narzędzi ochrony marki

W 2022 r. Amazon kontynuował również prace związane z ulepszaniem zautomatyzowanych narzędzi ochrony, służących firmom wpisanym do Rejestru marek [ang. Brand Registry], co ograniczyło konieczność znajdowania i zgłaszania naruszeń przez same firmy. Jednocześnie rósł udział firm w programach Amazon dedykowanych bezpieczeństwu sprzedaży, przy jednoczesnym spadku o 35 proc. rok do roku liczby naruszeń zgłoszonych zasadnie przez firmy wpisane do Rejestru marek.

Pociąganie fałszerzy do odpowiedzialności

Działania Amazon mające na celu wykrycie i likwidowanie grup fałszerzy przynoszą pozytywny skutek. W 2022 r. jednostka Amazon ds. Zwalczania Podróbek [ang. Counterfeit Crim Unit, CCU] pozwała lub zgłosiła podejrzenia w stosunku do ponad 1,3 tys. przestępców w USA, Wielkiej Brytanii, UE i Chinach. Amazon kontynuował również współpracę z firmami i organami ścigania, by powstrzymywać nieuczciwe podmioty. Na podstawie wykrytych przez Amazon sygnałów świadczących o fałszerstwie, firma pomogła w wykryciu, przejęciu i wyeliminowaniu ponad 6 mln nieautentycznych produktów. W ten sposób zapobiegł ich odsprzedaży w innej części łańcucha dostaw.

Przez handel podróbkami firmy narażone są nie tylko na utratę przychodów, ale i na szkody wizerunkowe. Towar podrobiony jest zwykle gorszej jakości, co wpływa na utratę zaufania nieświadomych tego konsumentów. Amazon jest partnerem, który działa proaktywnie i reaktywnie na rzecz bezpieczeństwa zakupów, minimalizując ryzyko naruszenia własności intelektualnej przedsiębiorców

– podsumowuje Arkadiusz Pączka, wiceprzewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich.

Lepsza edukacja konsumencka

Amazon zatrudnia ponad 15 000 pracowników zajmujących się ochroną klientów, marek, partnerów handlowych i swojego sklepu przed podróbkami, oszustwami i innymi formami nadużyć. We współpracy z amerykańską Izbą Handlu i służbą celną USA [ang. Customs and Border Protection, CBP] firma przygotowała kampanie informacyjne dla konsumentów dotyczące bezpiecznych zakupów i autentycznych produktów, uczulając ich na szkody i zagrożenia związane z zakupem podróbek. Z kolei w Polsce Amazon zaangażowany był w 2022 roku w ogólnopolską kampanię „Żyj oryginalnie”, zainicjowaną przez Fundację Forum Konsumentów.

Pełna treść Raportu o ochronie marek Amazon znajduje się tutaj.

Przeczytaj również: Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem na świecie. Wyprzedził go prezes LVMH

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

Amazon

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES