noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Rekordowe przychody Moncler. Czy rynek dóbr luksusowych wraca do normy?

Rekordowe przychody Moncler. Czy rynek dóbr luksusowych wraca do normy?

REKLAMA
noSlotData

Grupa Moncler kończy 2022 rok z rekordowym 27 proc. wzrostem przychodów. Czy obserwujemy właśnie odrodzenie w branży dóbr luksusowych?

Ubiegłe lata nie były łaskawe dla rynku towarów luksusowych. Ekonomiczno-społeczne czynniki spowodowane wybuchem pandemii czy wojną w Ukrainie, skutecznie wpłynęły na wyniki największych światowych producentów. Wyniki Grupy Moncler wskazują jednak, że wzrost na rynku zaczyna nabierać coraz większego rozpędu, a wszechobecny kryzys finansowy skutecznie omija branżę dóbr luksusowych.

Przeczytaj również: Rośnie popyt na towary luksusowe. “Rynek już otrząsnął się z szoku wywołanego pandemią”

Imponujące wzrosty finansowe Moncler

Grupa Moncler zamyka 2022 rok z ogromnym sukcesem. Spółka osiągnęła rekordowe przychody, notując ponad 20 proc. wzrostu. Znaczący wpływ na wyniki miało nabycie marki Stone Island w kwietniu 2021 roku. 

Przychody Grupy wzrosły w 2022 roku o 27 proc. Marka Moncler zanotowała przychód wysokości 2,2 miliarda euro, co oznacza 21 proc. wzrost. Z kolei Stone Island osiągnęło 29 proc. wzrost, z przychodami 401 milionów euro. 

2022 był rokiem wielkich emocji i sukcesów, które przerosły nasze oczekiwania. Dziś mogę pochwalić się znakomitymi wynikami, których wartość jest tym większa, jeśli weźmiemy pod uwagę skomplikowany kontekst, w jakim zostały osiągnięte

– podkreślił Remo Ruffini, prezes i dyrektor generalny Moncler S.p.A.

W ostatnim kwartale 2022 największe znaczenie dla przychodów marki miał region EMEA, który zanotował sprzedaż wyższą o 30% proc. rdr. Największą popularność produktów Grupy zanotowało na lokalnych rynkach Włoch, Niemiec i Francji. Wpływ na wyniki miały również jesienne covidowe restrykcje na rynku chińskim.

Ubiegły rok miał szczególne znaczenie dla Spółki z uwagi na 70. urodziny marki Moncler i 40-lecie Stone Island. Czy jubileusz zapowiada zmiany w strategii? Przede wszystkim zaczęliśmy planować jutro, ponieważ wiemy, że przeszłe sukcesy muszą zawsze inspirować nowe ambicje – ujawnił Remo Ruffini. 

Przeczytaj również: Hermès wypłaca wszystkim pracownikom premię w wysokości 4 tys. euro

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES