Sieć domów towarowych Marks & Spencer zapowiedziała, że będzie edukować na temat raka piersi. Specjalną inicjatywę wymyśliła jedna z pracownic sieciówki.
Marks & Spencer edukuje
O nowotworze piersi mówimy coraz głośniej. Październik od wielu lat uznawany jest na całym świecie za miesiąc świadomości i właśnie w tym szczególnym okresie podejmowane są specjalne inicjatywy związane z profilaktyką, diagnostyką oraz ich nowoczesnym leczeniem. Na szczęście coraz więcej specjalnych akcji, pojawia się też w ciągu roku, aby przypomnieć kobietom i mężczyznom, że warto się badać. Jedną z nich wprowadza w życie brytyjska marka Marks & Spencer.
Sieć domów towarowych zapowiedziała nową inicjatywę, która przyczyni się do edukowania jeszcze większej ilości osób. W niedalekiej przyszłości w każdej przymierzalni pojawią się specjalne oznakowania, oferujące wskazówki dotyczące objawów raka piersi. Marks & Spencer zapowiedział, że obejmą ponad 1500 przymierzalni (damskich i męskich) w całym kraju, czyli aż 110 sklepów.
Inicjatywa opiera się na partnerstwie między Marks & Spencer a organizacją charytatywną Breast Cancer Now, która została założona w 2001 roku. Na znakach zostanie wyświetlone logo organizacji i kod QR, który przeniesie klientów na stronę internetową Breast Cancer Now.
Marks & Spencer powiedział, że dzięki oznakowaniu ma nadzieję pomóc we wczesnym wykrywaniu raka i zachęcić więcej osób do sprawdzania piersi pod kątem choroby. Rewolucyjny pomysł narodził się, dzięki jednej z brafitterek i kierownik działu bielizny – Savanny Binyon.
W komunikacie Binyon powiedziała:
Zasugerowałam to, gdy zdałam sobie sprawę, że tak wiele moich znajomych nie wiedziało, jak sprawdzić swoje piersi pod kątem oznak raka piersi. Pomyślałam, że oznakowanie może pomóc naszym klientom – i współpracownikom – zachęcając ich do dotykania, patrzenia, sprawdzania i rozmawiania z lekarzem rodzinnym, jeśli coś nie wygląda dobrze.
Zdjęcie główne: Pexels