noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

III część prac końcowych studentów School of Form

REKLAMA
noSlotData

To już niestety ostatnia część przeglądu prac końcowych studentów School of Form. Mamy nadzieję, że prezentacja projektów wam się podobała i czekamy oczywiście na kolejne kolekcje młodych talentów, które dopiero zaczynają karierę.

Tradycyjna technika klocowania w połączeniu z recyklingiem istniejących koronek, jako nowa forma tworzenia tkaniny. Zastosowanie w projektowaniu ubioru.

Marzena Graczyk
materiał: koronki klockowe, inne używane koronki, tkaniny

Zadaniem projektantki było stworzenie kolekcji ubrań przy wykorzystaniu recyklingu oraz rękodzielnictwa – koronki klockowej. Każdy z powstałych elementów jest unikalny, ponieważ jest kompozycją wielu różnych koronek, znalezionych w różnych miejscach – sklepach ze starociami, domach babć i cioć. W efekcie powstało sześć niepowtarzalnych sukien. Nadawanie odrzuconym materiałom nowej wartości, łączenie nowego ze starym ma w sobie niewątpliwy potencjał. Rzemiosło staje się protestem wobec masowości, a indywidualny charakter produktu sprzeciwem wobec konsumpcjonizmu.

TECHNO BOYS

Przemysław Podolak
materiał: używana odzież, odpady

Punktem wyjściowym projektu był bunt. Inspiracją dla przygotowania sylwetek były subkultury alternatywne: gay, techno, acid. Wszystkie materiały do projektów zostały przygotowane z odpadów, śmieci, starej odzieży.

PERSONAL SPACE

Kinga Korbalewska, Błażej Teliński
materiał: skóra naturalna, liny żeglarskie i wspinaczkowe

Punktem wyjścia w procesie projektowym były dwie sprzeczne idee związane z przestrzenią osobistą człowieka, czyli odejście od ciała oraz jego krępowanie. Ubiór to granica między strefą intymną (ciałem) a strefą publiczną (środowiskiem). To właśnie ubranie oddziela nas od innych ludzi. W procesie poszukiwania inspiracji projektanci zwrócili uwagę na odzież ochronną, służącą do walki i sportu, co skutkowało wyborem najlepszego ich zdaniem materiału – skóry i dwoiny bydlęcej. Przeskalowane, skórzane płaszcze chronią i rozszerzają granice prywatności. Nawiązanie do krępowania i wiązania ciała znalazło odzwierciedlenie w użyciu lin, węzłów i uprzęży w spodnich częściach odzieży i dekoracjach. W trakcie pracy nad kolekcją, bardzo ważne okazały się uprzęże dla koni i inne akcesoria jeździeckie.

UNIFORM VS. INDIVIDUALITY: Researching clothing worn by South African domestic workers

Victoria Pietrasik

Praca zainspirowana historią i kulturą czarnoskórych kobiet, pracujących jako pomoc domowa w Południowej Afryce, skąd pochodzi autorka. Uniformy noszone do pracy są strojem używanym przez większość ich życia, zamiennie z, także zuniformizowanym, strojem noszonym do kościoła. Skutkiem uniformizacji jest depersonalizacja i swoista niewidzialność.

Zaproponowane przez projektantkę prace są dwustronne: zunifikowane z jednej strony, a indywidualne z drugiej. Nadruki są inspirowane kolekcją Origins Muzeum w Johannesburgu, a tkaniny są ręcznie farbowane. Także kieszenie są zaprojektowane tak, by stały się zewnętrzną dekoracją.

 

Autor: Agata Strójwąs
Materiały udostępnione dzięki uprzejmości School of Form.

 


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ >> II część prac absolwentów SoF

 

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES