Pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy podsumował I kwartał 2022 roku i okazało się, że odniósł kolejny sukces. Oferujący szeroki wybór ubrań, butów oraz dodatków Answear.com odnotował wysokie tempo wzrostu, mimo niekorzystnych czynników rynkowych. Przychody spółki skomentował prezes zarządu, Krzysztof Bajołek.
Rozwój Answear.com
Wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w swoim raporcie ujawnił, że w I kwartale 2022 roku przychody spółki zwiększyły się o 44 proc. rok do roku do 178 mln zł. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Answear.com zwiększył bowiem blisko dwukrotnie liczbę dostępnych produktów do 185 tys. Ponadto w ofercie poszerza się asortyment wśród marek premium. Dzięki temu średnia wartość zamówienia w minionym kwartale wyniosła rekordowe 291 zł w porównaniu z 255 zł sprzed roku.
– Za nami wymagający kwartał, w którym z jednej strony mierzyliśmy się z wybuchem wojny w Ukrainie i tymczasowym wyłączeniem tego rynku ze sprzedaży. Z kolei z drugiej musieliśmy stawić czoła trudnemu otoczeniu rynkowemu w postaci rosnącej inflacji oraz spowolnieniu w e-commerce. Jednak mimo to udaje nam się wciąż utrzymywać wysokie tempo wzrostu i rosnąć o ponad 40 proc. rdr. Dodatkowo umacniamy naszą pozycję na wszystkich rynkach i rozwijamy nowe. Z optymizmem patrzymy również na rynek ukraiński, na który wróciliśmy na początku maja. Widzimy, że mieszkańcy Ukrainy powoli wracają do codziennych zajęć, w których naturalnie jest też przestrzeń na zakupy w Internecie – powiedział prezes zarządu Answear.com, Krzysztof Bajołek.
Zobacz także: Answear wznawia sprzedaż w Ukrainie. Firma wydała oficjalne oświadczenie
Sukces sklepu internetowego
Answear.com w minionym kwartale zrealizował kampanię TV na wszystkich 10 rynkach, która miała na celu budowanie świadomości marki. Zakończyła się ona dużym sukcesem, ponieważ obejrzało ją więcej osób niż prognozowano. W marcu spółka rozpoczęła kolejną kampanię telewizyjną. Jak podkreślił Krzysztof Bajołek, “paliwem do dynamicznego wzrostu naszego biznesu jest szeroka oferta produktowa z naciskiem na segment premium oraz średniej półki cenowej, konsekwentna budowa świadomości marki realizowana poprzez kampanie marketingowe, rozwój technologii, a także dalsza ekspansja zagraniczna”.
– Cieszymy się, że konsekwentnie poprawiamy wszystkie strategiczne dla nas drivery wzrostu. Dodatkowo jeszcze w I półroczu br. powinniśmy poinformować o otwarciu kolejnego nowego rynku – dodał prezes zarządu Answear.com.
Przeczytaj również: „Chcemy powiedzieć kobietom, że nie muszą być skromne” – Magdalena Dąbrowska, członek zarządu Answear.com o misji wspierania kobiet [WYWIAD]