Barbie jest prawdziwą gwiazdą Instagrama. Na swoim profilu opublikowała już ponad pół tysiąca zdjęć. Wszystkie zbierają od kilku do kilkudziesięciu tysięcy polubień i setki komentarzy. Z każdym dniem rośnie grono obserwatorów @barbiestyle, które już teraz liczy ich ponad 800 tysięcy. Co kryje się za tak wielkim sukcesem tego profilu, który powstał jako… mini projekt? Kto odpowiada za jego realizację?
Konto lalki na Instagramie powstało, aby Barbie stała się rzeczywistą częścią świata social media. Barbie wyznacza trendy i jest jednocześnie częścią popkultury, stąd próba, by swoją postać i głos prezentowała także w nowoczesnych kanałach komunikacyjnych i była podobna do „It girls”, czyli autorek najpopularniejszych modowych profili.
Pod adresem www.instagram.com/barbiestyle jest co obserwować, bo Barbie wie co jest aktualnie na topie. Możemy zobaczyć ją w centrum najważniejszych wydarzeń modowych, jak czyta prestiżowe magazyny, uczestniczy w fashion week’ach, gdzie obserwuje pokazy z pierwszego rzędu, podróżuje po całym świecie, spotyka się z przyjaciółmi, bierze udział w sesjach zdjęciowych i ćwiczy. Barbie publikuje nawet swoje selfies. A wszystko to w stylowych kreacjach. Jej stylizacje są modne, kobiece i pomysłowe. Wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym: zdjęcia są komentarzem do aktualnych wydarzeń i dzięki temu Barbie prezentuje swoje obecne „ja”.
Barbie jest ulubienicą projektantów. Jako jedna z pierwszych otrzymała od domu mody Moschino cały look z kolekcji inspirowanej nią samą. Podczas tygodnia mody w Mediolanie mogliśmy podziwiać jak prezentuje się w stylizacjach autorstwa Jeremy’ego Scotta.
Dzięki @barbiestyle obserwujemy jej spotkanie z Karlem, udział w sesji zdjęciowej, do której stylizowała ją Rachel Zoe, czy podglądamy babskie ploteczki z Chiarą Ferragni. Barbie uczestniczyła już w ceremonii rozdania Złotych Globów, czy popularnym festiwalu muzycznym Coachella, na który wyjechała z całą walizką pełną kolorowych ubrań i oryginalnych dodatków. Odwiedziła także wieżę Eiffla w Paryżu. To wszystko sprawia, że jej posty są ciekawe i inspirujące a fotografowane przygody, godne pozazdroszczenia. Gdy Barbie zamieściła zdjęcie, na którym czyta magazyn „V” z Rihanną na okładce, piosenkarka od razu umieściła na swoim profilu „regram” tego zdjęcia.
Żaden z postów pokazujących zdjęcia ze spotkań z gwiazdami, czy to ze świata mody, czy show-businessu, nigdy nie był sponsorowany. Nie ma czemu się dziwić: zdjęcie z kultową i ponadczasową Barbie to marzenie wielu osób. Gwiazd i celebrytów także.
Jeśli Barbie publikuje zdjęcia z ciekawej lokalizacji lub wydarzenia, oznacza to, że była w tym miejscu faktycznie wraz z całą swoją ekipą: trzyosobowym teamem z firmy Mattel, który pracuje nad produkcją zdjęć i prowadzeniem jej profilu.
Sukces profilu @barbiestyle to przede wszystkim postać Barbie – kultowej lalki, która od zawsze była i jest częścią tego, co dzieje się w modzie i w otaczającym świecie. Odpowiada na potrzeby modnych dwudziestokilkulatków i funkcjonuje w dorosłym świecie. Nie zmienia to jednak faktu, że to wciąż lalka dla dzieci i sentymentalne wspomnienie dla rodziców. Autorzy Instagrama @barbiestyle nie zapominają o tym i chętnie pokazują także jej zdjęcia sprzed lat. Budząc wspomnienia i rozmarzenie wielu dorosłych już „dziewczynek”.