Kampania „Kupuj lepiej, noś dłużej” podkreśla negatywny wpływ branży modowej na środowisko naturalne. Występujący w niej aktywiści zwracają się do swoich społeczności, poruszając różne tematy dotyczące ekologii – od lumpeksów, aż po zmiany klimatyczne. Jak mówi prezeska Levi’s, nowa kampania to „propozycja i obietnica”.
Kupuj lepiej, noś dłużej – Levi’s zachęca do rozsądnych zakupów
„Denim Levi’s jest przeznaczony do noszenia przez pokolenia, a nie sezony” – mówi Jen Sey, prezeska marki. „Dlatego wykorzystujemy tę kampanię, aby zachęcić konsumentów do bardziej świadomego wyboru odzieży: dłuższego noszenia każdego elementu, kupowania z drugiej ręki, lub do korzystania z naszych Tailor Shopów, by przedłużyć życie ubrań.”
Nowa kampania wpisuje się w dotychczasowe działania marki Levi’s. Firma sprzedaje denim wysokiej jakości, który można nosić przez lata, a eksploatacja dodaje mu urody. Ich sylwetki są uniwersalne i ponadczasowe, a wydawane w rzadkich kolekcjach, stają się ikoniczne. Dziś niektóre modele Levi’s vintage są znacznie bardziej pożądane niż te wyprodukowane współcześnie. Levi’s przypomina nam, że być może teraz mamy okazję zaopatrzyć się w perełki przyszłych pokoleń.
Levi’s słucha głosu młodych
W kampanii wystąpiło sześciu aktywistów środowiskowych, wyrażających stanowczy głos młodego pokolenia na temat wspólnej odpowiedzialności marek i konsumentów.
„Jako firma, wspierająca pionierów i aspirująca do wprowadzania na rynek innowacyjnych rozwiązań środowiskowych, dostrzegliśmy nasze wartości w głosach tych młodych liderów” – powiedziała Jen Sey.
Zaangażowani aktywiści to piłkarz Marcus Rashford MBE, działacz klimatyczny Xiye Bastida, Youtuberka i guru Generacji Z, Emma Chamberlain, urodzona w Indonezji aktywistka Melati Wijsen, artysta i projektant Jaden Smith oraz muzyk Xiuhtezcatl.
„Świat, w którym żyjemy, zachęca nas do ciągłego kupowania. Cieszę się, że Levi’s zmienia to przesłanie, uznając odzież używaną za fajną”- powiedział Jaden Smith w komunikacie prasowym. „Niektóre z moich ulubionych ubrań pochodzą z drugiej ręki. Jestem jeszcze [szczęśliwszy], widząc, że Levi’s wspiera te niesamowite młode głosy, które przemawiają w obronie środowiska ”.
Jeden cel – wiele rozwiązań
Działanie marki Levi’s to przykład wielopłaszczyznowego podejścia do problemów związanych z środowiskiem naturalnym w branży modowej. Rozpoczyna od materiału – jak pisze Levi’s, niemal 91% ich produktów tworzone jest z bawełny. Marka współpracuje z rolnikami, którzy uprawiają bawełnę w sposób bardziej zrównoważony, zmniejszając zużycie wody i środków chemicznych oraz zwiększając plony. W kampanii „By better, wear longer”, Levi’s przypomina również o ważnej roli odpowiedniego projektu i jakościowego wykonania danego produktu. Ważny jest również styl – na tyle neutralny, że nie przestanie być modny w ciągu dwóch, czy trzech sezonów. Te cechy pozwalają ubraniom na długowieczność. Levi’s daje konsumentom także możliwość naprawiania i personalizacji ubrań, oraz wspiera kupowanie z drugiej ręki.
To wielopłaszczyznowe podejście dotyka różnych źródeł problemów związanych z zanieczyszczeniem środowiska przez branżę modową. Marka działa na każdym etapie cyklu produkcyjnego, angażując skomplikowane rozwiązania technologiczne, zmieniając model biznesowy, a jednocześnie przypomina konsumentom o ich odpowiedzialności wobec ziemi.