noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Rajstopy w 100% z recyclingu? Tak, i to od polskiej marki z Łodzi

REKLAMA
noSlotData

W końcu ktoś znalazł sposób na bardziej ekologiczny sposób produkcji rajstop. Kolekcja now! polskiej marki Gabriella to trzy modele rajstop wykonanych w 100% z recyklingu. Wszystkie elementy składowe nowej linii mają certyfikat Global Recycled Standard.

Moda na ekologię dociera do coraz większej liczby firm także w Polsce. Nie jest już tylko chwilowa tendencja, a konieczny kierunkiem rozwoju branży. W procesie produkcyjnym nowej linii now! zużywa się 90% mniej wody i emituje do atmosfery 80% mniej CO2. Zrezygnowano także z etapu opierania przy produkcji większości rajstop, pończoch i skarpetek dotychczas produkowanych przez Gabriellę, co pozwoliło na oszczędność 40% wody zużywanej w standardowym procesie produkcyjnym. Prezentując kolekcję now! marka Gabriella daje namacalny przykład na to, że odpowiedzialność branży mody wobec środowiska staje się faktem.

W końcu pojawiają się producenci przędzy

Choć wprowadzenie produktów wykonanych w duchu zrównoważonego rozwoju marzy się wielu klientom, to tylko nielicznych przedsiębiorstwom udaje się pokonać wszechobecne bariery. Gdy zaczynaliśmy dwa lata temu, nie mogliśmy robić takiej linii, jaką stworzyliśmy teraz, bo nie było technologicznych możliwości, nie było takich przędz. Jesteśmy firmą z 25-letnim doświadczeniem, która obecna jest na różnych międzynarodowych targach. Dopiero jakoś rok temu zaczęły pojawiać się na nich przędze bardziej ekologiczne – mówi Sebastian Krajda, marketing manager w łódzkiej firmie Gabriella dla “Gazety Wyborczej”.

Eko rajstopy w eko-opakowaniach

Kolekcja now! to nie tylko innowacja w produkcji, ale także nowy sposób pakowania i wysyłki produktów. W opakowaniach rajstop z serii now! zrezygnowano z folii na rzecz jej biodegradowalnego zamiennika z PLA, czyli włókna z cukrów roślinnych. Papierowe elementy również są w pełni recyklingowalne i nadają się do przetworzenia. Ponadto, marka postanowiła pożegnać dotychczasowe foliopaki w wysyłce e-commerce. W zamian za to wprowadziła tekturowe pudełka. Dodatkowo, opakowania zostały wzbogacone o instrukcję jak prawidłowo przygotować poszczególne ich części by mogły zostać poddane procesowi recyklingu.

Milion par rajstop, pończoch i skarpetek damskich miesięcznie – tyle produkuje marka Gabriella z Łodzi sprzedająca swoje produkty w 50 krajach. Czy może narzucić zmiany reszcie? Kibicujemy wszystkim!

Wprowadzając do oferty innowację, jaką jest now! Gabriella zaczyna zmiany od siebie i zachęca Klientki, by dokonując wyborów zakupowych, szukały produktów wyprodukowanych z dbałością o środowisko. – Wiele zależy od nas, jako firmy, ale najwięcej od Klientek – to one, podczas zakupów, dają sygnał branży mody, na temat tego, że chcą zmiany jej oblicza na odpowiedzialne, zaangażowane na rzecz środowiska. Liczę na to, że z czasem now! będzie stanowiło główny asortyment Gabrielli – mówi Sebastian Krajda, Brand Manager Gabrielli

Rozumiejąc potrzebę zmiany, podjęła próbę stworzenia alternatywnej kolekcji rajstop skoncentrowanej na dobru naszej planety, która jakością nie różni się od dotychczasowych propozycji. Wypróbowaliśmy nowy produkt i z całą pewnością możemy powiedzieć, że propozycji z nowej kolekcji, a także ich walory estetyczne nie odbiegają od tych dobrze już znanych rajstop najwyższej jakości.

>>> Przeczytaj również:

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES