noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Więcej niż moda – kolekcja jesień/zima 2015-16 Simple CP

REKLAMA
noSlotData

W ubraniach najważniejsza jest kobieta, która je nosi – wyznał w latach siedemdziesiątych słynny francuski projektant Yves Saint Laurent. Na wybiegach królowały szalone wzory, kobiety wyzwalały się ze sztywnych poliestrów, wkładając miękkie jedwabie, z radiowych głośników leciało „Let it be”, a Gloria Steinem zakładała pierwsze feministyczne pismo.

Weronika Pietras, główna projektantka marki Simple CP, przy tworzeniu kolekcji jesień/zima 2015-16 inspirowała się epoką, w której moda i feminizm silnie na siebie oddziaływały:

Lata siedemdziesiąte to czas, w którym kobiety zaczęły ubiorem wyrażać siebie – czerpały inspiracje ze sztuki, bawiły się formą i kolorem. Potrafiły jednocześnie podkreślić swoje piękno, kobiecość, determinację oraz niezależność. Właśnie taka jest kobieta Simple – tłumaczy Pietras.

Pojawiające się w najnowszej kolekcji Simple fasony to unowocześniona wersja modnych w latach siedemdziesiątych retro krojów. Spódnice i sukienki zostały skrócone, a rozszerzane spodnie z wysokim stanem zmodernizowane i dopasowane do współczesnej sylwetki. Nawiązania do stylu ery dzieci kwiatów pojawiają się również w elektryzujących kolorach oraz drobnych nadrukach, takich jak motyle. Zespół projektantów Simple CP nie boi się bawić konwencjami – w kolekcji królują zjawiskowe rozkloszowane sukienki inspirowane krojem koszuli. Z kolei kamizelka w wersji Simple noszona jest również jako sukienka i narzuta na kurtkę lub płaszcz.

Kolorystyka kolekcji to efekt inspiracji barwami przypraw na orientalnych targowiskach. Fuksje, odcienie pomarańczy i cynamonu przełamane soczystą zielenią czy turkusem nadają kolekcji indywidualny i zaskakujący charakter.

Lata siedemdziesiąte to czas podróży. Czas, w którym Beatlesi w poszukiwaniu inspiracji wybierali się do Indii, a “Vogue” rezygnował z sesji w studiu na rzecz niesamowitych plenerów w najrozmaitszych zakątkach świata – mówi projektantka marki.

Ukoronowaniem kolekcji są fantastyczne detale – frędzle, które zdobią sukienki, bluzki i koszule, metalowe otwory i seksowne sznurowania na bokach spodni i marynarek. Frędzle są także motywem przewodnim akcesoriów – seksownych, zamszowych kozaków za kolano, rock&rollowych botków i supermodnych plecaków.

Obok linii Ready-to-wear, jak co sezon pojawia się kolekcja Business, w której znaleźć można świetnie skrojone koszule, garnitury oraz kombinezony, zaprojektowane zgodnie z trendami oraz biznesowym dress-codem.

W wieczorowej kolekcji Evening na sezon jesień/zima 2015-16 królować będą koronki, metaliczne brokaty oraz uwielbiane przez klientki Simple zwiewne długości maksi.

Mój sukces polega na tym, że jestem jak koktajl. Łączę paryską elegancję z brytyjską nonszalancją – mawiała Jane Birkin, słynna w latach siedemdziesiątych brytyjska piosenkarka i aktorka, która od lat na stałe mieszka w Paryżu. Kobieta Simple w tym sezonie jest dokładnie taka – kobieca, elegancka, ale jednocześnie pełna seksapilu i nonszalancji.

By sfotografować najnowszą kolekcję zespół Simple udał się do Londynu, rodzinnego miasta Birkin. Twarzą kampanii została Marta Dyks. Modelka, która na koncie ma sesje dla najlepszych tytułów oraz prestiżowych marek takich jak: Jil Sander i Max Mara.

 

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

1 thought on “Więcej niż moda – kolekcja jesień/zima 2015-16 Simple CP”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES