“Pierwsza połowa 2020 roku może być najtrudniejszym okresem w historii segmentu dóbr luksusowych, nieporównywalnym nawet z kryzysem w 2008 roku – twierdzą analitycy amerykańskiej firmy inwestycyjnej Bernstein.
Już w lutym tego roku marki zdawały sobie sprawę ze spadków sprzedaży, wyhamowania wzrostu i najgorszego wyniku od 2016 roku. Od tego czasu całemu segmentowi zaczęło zaglądać w oczy widmo recesji, a wielkość szacowanych na koniec roku strat wzrosła z 10 do nawet 40 miliardów dolarów.
W tej sytuacji marki luksusowe muszą przemyśleć swoje strategię i zweryfikować to, jak chcą być postrzegane przez klientów.
Odpowiedzią może okazać się idea „dyskretnego luksusu” (quiet luxury), zaprzeczenie powszechnych obecnie logomanii, kolaboracji między markami, projektantów-celebrytów i szkodliwych dla środowiska, krzykliwych pokazów.” – sukces.rp.pl
[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://sukces.rp.pl/styl/5127-czy-dyskretny-luksus-bedzie-strategia-branzy-luksusowej-na-trudne-czasy/”]CZYTAJ WIĘCEJ[/button]