Z roku na rok popularność influencerów wzrasta. Rozpoznawalność ich profili wykorzystują nawet największe marki, które już zapowiadają, że w roku 2020 zamierzają przeznaczyć na influencer marketing ogromne pieniądze. A jak blogerzy mogą przyciągnąć ich uwagę? Dostosowując się do najnowszych trendów. Przedstawiamy więc najważniejsze z nich.
Więcej filmów
Filmy na instagramie, to trend, który nieustannie jest poszerzany o dodatkowe opcje. Treści wideo dobrze się sprzedają, im bardziej autentyczne i oryginalne tym lepiej. Wyselekcjonowane tematy sprawią, że widz staje się bardziej zaangażowany. Nagrania na instagramie to nie tylko kilkusekundowe story, ale również dłuższe materiały na IGTV. To świetny pomysł na zaangażowanie społeczności i przekazanie większej ilości informacji.
Skupienie na komentarzach
Polubienia pod postami nie będą już na tyle ważne jak przedtem. Ukrywanie polubień na Instagramie to duży temat zwłaszcza wśród wpływowych gwiazd i firm. Polubienia nie znikną całkowicie, będą niedostępne dla obserwujących. Miarą popularności staną się za to komentarze, popchnie to osoby publikujące do wstawiania treści wywołującej dyskusję.
Nowa estetyka
Zmieni się także estetyka na Instagramie. Autentyczność będzie istotna zarówno w przypadku wideo, jak i zdjęć. Od 2019 roku, blogerzy podążają za trendem #nofilter i stosują jedynie subtelne poprawki lub nieznaczne ulepszenia swoich postów. Lubimy oglądać ludzi podobnych do nas, czujemy przesyt przerobionymi, nienaturalnymi fotografiami. Teraz szukamy prawdziwych historii, z którymi będziemy mogli się utożsamiać. Nie oznacza to jednak, że znikną konta z wypracowaną już estetyką. By zachować równowagę odbioru, naturalne fotografie będą przeplatać się z sumiennie obrobioną grafiką.
Wyższe wartości
Promowanie wyższych wartości stanie się głównym tematem postów w 2020 roku. Blogerzy, którzy decydują się na osobiste wyznania na mediach społecznościowych, budują realną więź ze swoimi odbiorcami. Szukamy tego, czego brakuje nam na co dzień. Media, ciągły bieg oddaliły nas od siebie. W internecie wypatrujemy pozornie bliskich relacji. Zasięgi naszego konta instagramowego mogą zwiększyć filmiki, dzielenie się spostrzeżeniami, memami, pokazywanie wpadek z dnia codziennego, mówienie o sobie, tworzenie postów typu „pytania i odpowiedzi”.
Zacieśnianie więzi
Zasada budowania głębszych relacji będzie obowiązywała również w przypadku współpracy wielkich marek z influencerami. Blogerzy staną się prawdziwymi partnerami, a nie przypadkowymi promotorami. Jednorazowe wpisy nie są wystarczające, aby przynieść zadowalające wyniki. Specjaliści sugerują przedsiębiorstwom, by urozmaicili reklamę produktów. Kluczem jest stworzenie bardziej unikalnego sposobu połączenia sił z przedstawicielami mediów, np. charakterystycznej linii produktów. Jasno określone i stałe relacje między marką a influencerami buduje zaufanie wśród odbiorców.
Docieranie do wąskiej grupy
W 2020 roku większą uwagę marek zwrócą mikro influencerzy. Osoby mające mniej niż 100000 obserwujących przynoszą świetne wyniki dla firm. Zakładamy, że użytkownik, który nie jest aż tak popularny na Instagramie reklamuje produkty, których rzeczywiście używa. Zawężone grono odbiorców mniejszych influencerów może być nawet lepsze niż masa fanów popularnych blogerów. Marki mogą łatwiej wyłapać jaki typ widza trafia do danej osoby publicznej i wybrać do swoich potrzeb. Zwrócenie uwagi na charakterystykę obserwujących sprawdzi się także w przypadku większych influencerów. Firmy dostrzegają wartość z współpracy z użytkownikami, którzy mają specyficzną, zaangażowaną grupę.
Nowe platformy społecznościowe i narzędzia
W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszy się aplikacja do tworzenia filmików, TikTok. Jej użytkownicy tworzą swój własny styl, mają jasno określony charakter profilu. Specjaliści zachęcają marki by inwestowały więcej pieniędzy w popularnych twórców TikTok. Pokazywanie się na wielu platformach to ruch, który zaleca się influencerom. Dzięki rozpoznawalności na wielu płaszczyznach będą mogli zbudować swoją własną markę, która jest ceniona wśród przedsiębiorców.
Nowe formy promowania
Marki będą zwracały uwagę na kreatywność influencerów. Duże zainteresowanie przyciągają oryginalne formy współpracy. Eksperymentowanie z kreatywnymi sposobami budzi aprobatę wśród odbiorców. Wzrost popularności sztucznej inteligencji może przyczynić się do powstania nowych platform i kampanii marketingowych. Zwykłe wstawienie posta ze zdjęciem danego produktu nie zwraca już szczególnej uwagi. Jesteśmy tak przesyceni tego typu wpisami, że przestajemy przywiązywać wagę do tego, co widzimy na zdjęciu. Innowacyjne formy przedstawienia bez wątpienia wpłyną pozytywnie na większe zasięgi.