Allegro, popularny serwis aukcyjny w Polsce, przyzwyczaił nas do świątecznych reklam chwytających za serce. Spot reklamowy „English for beginners” z listopada 2016 roku obejrzało na Youtube aż 15 mln ludzi. Tego roku Allegro podjęło próbę przebicia samych siebie. Tydzień temu do sieci trafił nowy, świąteczny spot reklamowy.
Po raz kolejny producenci odwołują się do najważniejszych wartości, trafiając tym samym w problem społeczny – uzależnienia młodego pokolenia od technologii. Wątek historii, podobnie do swojego poprzednika obrazuje to co najważniejsze w święta, rodzinną bliskość, empatię, poświęcenie i przebaczenie. To całkiem znajomy widok, młody człowiek skupiony na tablecie czy smartfonie, ignorujący otaczającą rzeczywistość. Starsza osoba nie jest w stanie zrozumieć takiej sytuacji. W reklamie widzimy babcię i wnuczkę, którym technologia utrudnia komunikację. Jednak dzięki odpowiednio dobranego prezentu, znalezionego na platformie Allegro, możemy ocieplić relację i zrozumieć się nawzajem.
Tegoroczny spot Allegro nosi nazwę „Album”, wyreżyserował go Trevor McMahan (Moon Films), zdobywca wielu nagród oraz autor reklam znanych marek. Scenariuszem zajęła się agencja Ogilvy, montażem dźwięku Juice, a muzykę skomponował Volodymyr Antoniv z MIRYA. Kampanię będzie można zobaczyć w telewizji do 24 grudnia.