Do salonów Reserved, w których Grupa LPP już od ponad roku prowadzi zbiórki
używanej odzieży, dołączają kolejne lokalizacje. Od września br. pojemniki na ubrania z dowolną metką pojawią się w 30 salonach marek House i Mohito. Dzięki trwającej od 2018 roku akcji już półtorej tony odzieży pochodzącej ze zbiórki w salonach flagowej marki polskiego producenta zyskało drugie życie i trafiło do osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
Klienci odwiedzający salony należącej do LPP marki Reserved już od ponad roku mogą zostawiać używane ubrania w specjalnie do tego przeznaczonych pojemnikach. Od początku trwania projektu ze zbiórek od klientów do potrzebujących trafiło do już ponad półtorej tony ubrań.
Zbiórka odzieży ma dla nas podwójny wymiar. Z jednej strony dzięki tej akcji możemy wspierać osoby potrzebujące, z drugiej to bardzo ważny aspekt działań proekologicznych, ponieważ ubrania dostają w ten sposób drugie życie. Tym bardziej cieszymy się, że nasza akcja spotkała się ze sporym zainteresowaniem i tyle osób zdecydowało się skorzystać z możliwości przyniesienia do naszych salonów ubrań zamiast wyrzucania ich na śmietnik. Efekty prowadzonej już ponad rok zbiórki są obiecujące, dlatego zdecydowaliśmy się od września tego roku rozszerzyć projekt o kolejnych 30 salonów naszych marek House i Mohito – komentuje Anna Miazga, koordynatorka ds. CSR w LPP.
Kontenery na używaną odzież w salonach House i Mohito są dostępne w centrach handlowych zlokalizowanych w większości dużych miast w Polsce. Podobnie jak w przypadku zbiórki w sklepach Reserved, zgromadzone w ten sposób ubrania trafią do potrzebujących za pośrednictwem Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta, prowadzącego noclegownie dla bezdomnych w całej Polsce. Dotychczasowe wsparcie polskiego producenta znalazło uznanie Gdańskiego Koła Towarzystwa, które przyznało firmie nagrodę POMAGACZA ROKU im. Romana Koturbasza.
Branża odzieżowa wciąż szuka rozwiązań, dzięki którym możliwe jest ograniczenie jej wpływu na środowisko naturalne. Dla LPP zbiórka używanej odzieży i nadawanie im w ten sposób drugiego życia to istotny element pozwalający firmie rozwijać się w sposób zrównoważony i zgodny z zasadami odpowiedzialności społecznej.