Zmiany warty w domach mody, kilka konfliktów z prawem w tle, większe i mniejsze aferki, kolekcje, które rzuciły na kolana i te, które nie dadzą o sobie zapomnieć z innych powodów. Jednym słowem zupełnie normalny rok w modzie. A gdyby tak podsumować go… memami?
Balenciaga takes it all
Fashionistów przyprawia o szybsze bicie serca, a tych niekoniecznie zainteresowanych tematem o… zawroty głowy. I cóż, nie ma się co dziwić. Ugly sneakers, warstwowe kurtki, crocsy na koturnie to tylko niektóre z tegorocznych propozycji Gvasali. Kura znosząca złote jaja? No pewnie! I nie chodzi tylko o finanse. Gdyby nie Balenciaga, modowe memy na pewno nie byłyby dziś tak popularne.
Balenciaga x Crocs
Jeden z największych hitów sprzedażowych tego roku. Status sold out osiągnęły jeszcze zanim pojawiły się w sklepach. Crocsowe koturny z metką Balenciagi. W trendzie ugly, słodkim różowym kolorze i z akcesoriami. Skusilibyście się?
https://www.instagram.com/p/BZtdT9shnjM/?utm_source=ig_web_copy_link
Warstwy
O niezwykłej parce Balenciagi świat usłyszał w kwietniu. Skąd ta popularność? Po pierwsze – siedem warstw. Śmiało może konkurować z odzieżą dla fanów ekstremalnych sportów zimowych. Po drugie – cena. Jedyne… dziewięć (!) tysięcy dolarów. Po trzecie – inspiracja. Jak się okazuje pomysł Gvasali narodził się lata temu, a tej wiosny projektant jedynie luksusowo go odzwierciedlił. Internauci szybko odgadli, kto tak naprawdę stoi za stylem “na cebulkę” lansowanym przez Balenciagę.
You Could Buy Balenciaga's $9,000 Layered Parka, or Just Put on 7 Jackets Like Joey Tribbiani https://t.co/Z3pZ6wIb7x
— ELLE Magazine (US) (@ELLEmagazine) August 30, 2018
Siedmiowarstwowa parka to głośny, ale niejedyny przykład miłości Demny Gvasali do warstw. T-shirt z przyszytą koszulą (!) w cenie 1000$ wzbudził wcale nie mniejsze zainteresowanie Internautów. Szybko okazało się też, że projekt może zrobić każdy z nas – we własnej garderobie.
Hey @BALENCIAGA I took it from casual to chic with one hanger. This look is free pic.twitter.com/yuJSp6f1d3
— America is a hot mess. I’m Anti-Fascist. U shud b2 (@antifaveteran) May 28, 2018
Inspiracji szukam wszędzie
Zapytani o źródło pomysłów, projektanci chętnie odwołują się do otaczającego świata, krajobrazów, przestrzeni i podroży. Górnolotnie, ale mało konkretnie. Internauci muszą więc radzić sobie sami i wychodzi im to całkiem nieźle. Wprawne oko obserwatora w mig wypatrzy więc podobieństwo między skórzanymi mulami Balenciagi, a… pudełkiem frytek z McDonalda.
Just copped them new Balenciaga 🔥😤 pic.twitter.com/g080XCejvS
— Quasar (@BruuhConsta) August 20, 2018
Vetements nie pozostaje w tyle
Demna Gvasalia ma powody do radości. Otóż nie tylko Balenciaga, ale także Vetements to temat wdzięczny dla autorów memów. W tym roku na ich uznanie zasłużyły puchowe kurtki w wersji XXL, w które autorka @itsmaysmemes ubrała największe gwiazdy wybiegów i estrady.
https://www.instagram.com/p/Bg2_lURhRZz/?utm_source=ig_web_copy_link
Rozmiar ma znaczenie…
… a na pewno jeżeli chodzi o buty. Wie o tym Kanye West – gwiazda rapu vel „niekończące się źródło memowych inspiracji”. Trendsetter, wielki muzyk i zaangażowany politycznie obywatel nie boi się przekraczać granic, co niestety częściej niż na podziw zasługuje na politowanie. Kanye jak to Kanye nie przejmuje się tym co o nim mówią i działa według własnych reguł. Także modowych. W tym roku zadziwił świat ubierając na ślub znajomych… zdecydowanie za małe klapki Yeezy. Na reakcję Internautów nie trzeba było długo czekać. Mini-laczki Kanye Westa trafiły na pierwsze strony gazet i portali showbiznesowych.
why your shoes not fit @kanyewest pic.twitter.com/EcxJ9PNQWA
— marisa🐢 (@marisa__3) August 20, 2018
Raper początkowo próbował tłumaczyć swoją wpadkę („japoński styl noszenia butów”), by w końcu odpowiedzieć… memem na mema. Zdjęcie Kanye w gigantycznych klapkach z pytaniem do fanów “are the slides big enough”, wywołało furorę w Internecie, a klapki Yeezy pobiły rekordy sprzedaży.
I’m pretty sure these are a joke lol the other day everyone was roasting him for wearing tiny slides and now he’s posting “these big enough for you??” Tweets 😂 I’ve been laughing for two days straight pic.twitter.com/r1x9VciixA
— non specific dream girl (@QueenMickalina) August 31, 2018
LA BOMBA
A jeśli o rozmiarze mowa nie sposób nie wspomnieć o gigantycznym plażowym kapeluszu Jacquemus – prawdziwym hicie minionego lata. Nosiły go blogerki, nosiły gwiazdy. Niektóre z nich nie potrzebowały do szczęścia nic więcej, okrywając opalone ciała jedynie słomianym akcesorium. Dodatek idealny, doczekał się nawet własnej galerii na Tumblr. Kapelusz stał się także ulubieńcem projektanta marki, a jego zdjęcie na plaży w Barcelonie, od stóp do głów przyodzianego w kolekcję LA BOMBA to prawdopodobnie najlepsza reklama marki tego roku. A przy okazji także bardzo udany mem…
https://www.instagram.com/p/BgRQ9zTFYfl/?utm_source=ig_web_copy_link
A co czeka nas w przyszłym roku? Oby jeszcze więcej sytuacji do śmiechu, a przynajmniej uśmiechu. 2019 już tuż, tuż. Czekamy więc z niecierpliwością!
Me waiting to judge all the #MetGala looks from my couch: pic.twitter.com/p8x7IC2DJG
— Lauren Alexis Fisher (@LaurenAlexis) May 7, 2018