YouTube źródłem wiedzy o ekologicznej modzie?

154

Współcześni konsumenci są coraz bardziej świadomi i pragną mody zrównoważonej. Chcą kupować nie naruszając równowagi ekologicznej. Rok 2018 przyniósł spore zmiany w branży, a zrównoważoną modę promuje się nie tylko w realu, ale także w wirtualnym świecie. Popularne serwisy, jak YouTube stają się kopalnią wiedzy na temat ekologii, a marki modowe, mogą na tym skorzystać.

Generacja Z pragnie zrównoważonej mody

Zrównoważona moda to mocny trend na świecie, który zaczyna się także w Polsce. Wpływ miała na to zarówno utrzymująca się stale moda na vintage, jak i zwiększenie świadomości ekologicznej. W szczególności młodzi konsumenci, czyli Generacja Z, chcą wiedzieć skąd pochodzą ubrania i gdzie trafią, kiedy już chcemy się ich pozbyć.

Generacja Z, czyli osoby urodzone po 1995 r., dopiero wkraczają na rynek pracy i zaczynają podejmować świadome wybory konsumenckie. To właśnie oni będą stanowić podstawę naszej gospodarki. Branża handlowa stoi obecnie przed dużym wyzwaniem, jakim jest zdobycie zainteresowania przedstawicieli Generacji Z. Jak pokazują wyniki raportu, stworzonego na zlecenie Accenture i FashionBiznes.pl, Generacja Z szczególnie docenia wartości etyczne, także te dotyczące sposobu i miejsca produkcji czy pochodzenia materiałów.

YouTube przechodzi na zieloną stronę

Wiedząc, że współczesny klient mimo wszystko ceni rozwój ponad konserwatyzmem, świat mody może tworzyć coraz lepsze rozwiązania na dylematy ubraniowe konsumentów i użytkowników mediów społecznościowych. Wzrost popularności wideo o ekologii na serwisach takich, jak Youtube świadczy o nowym rozdziale w branży.

Ekologiczną modę widać nie tylko na półkach sklepowych, ale również w Internecie, szczególnie na YouTubie. Serwis opanowały wideo typu haul lumpeksowy, lekcje makijażu zero-waste, czy poradnik hodowcy roślin doniczkowych. To tylko kilka przykładów z oceanu nagrań o ekologicznym życiu. Jak marki modowe mogą użyć Youtube, żeby dołączyć do ekologicznej rewolucji?

Ekologiczny haul zakupowy

Po pierwsze – haul zakupowy. Jeśli masz wątpliwości czym jest ten rodzaj wideo na Youtubie, oto małe przypomnienie. Haul zakupowy to filmiki, na których youtuberzy opowiadają o tym, co ostatnio kupili. Pokazują swoje zakupy i wystawiają im ocenę. Eksperci od marketingu mogą bardzo dobrze wykorzystać te forma reklamy, gdyż jest przepełniona autentycznością, którą ogromnie ceni Generacja Z.

Obecnie rośnie liczba wideo typu haul zakupowy z udziałem ekologicznych marek czy z ubraniami z lumpeksu. Według statystyk, liczba takich nagraniach (które w tytule zawierały słowo „sustainable”, czyli „zrównoważona”) w 2018 roku, wzrosła aż o 190 procent! Które konta na Youtube świetnie pokazują ekologiczną modę. Z pewnością warto wymienić Arden Rose, która popularność zyskała promując popularne sieciówki, jednak po obejrzeniu dokumentu o produkcji odzieży – ‘The True Cost”- przeszła na „zieloną” stronę mocy” i promuje zrównoważoną modę czy zakupy w lumpeksie.

Jeśli szukasz jeszcze więcej ekologicznych lekcji na YouTubie, zajrzyj na profil Kristen Leo. Nie tylko pokazuje marki, które warto znać, ale też tworzy stylizacje gwiazd, które kompletuje z ubrań z lumpeksu, a nawet rozprawia się z mitem idealnego ciała czy restrykcyjnych diet. Inspiruje i poprawia humor jednocześnie.

Jak marki mogą wykorzystać zakupowy haul? Poprzez pokazanie produkcji swoich ubrań zza kulis! Autentyczność i zrównoważona moda to dwie ważne wartości dla Generacji Z, a w tego typu wideo inwestują już takie marki, jak People Tree, Adidas czy Allbirds.

Clean beauty

Nie tylko ubrania, ale także makijaż i pielęgnacja powinny być ekologiczne. Ten trend zobaczycie nie tylko na pólkach w drogerii, ale także na YouTubie. Za hasłem „clean beauty” kryją się ekologiczne kosmetyki, pielęgnacja i make up, które są przyjazne dla planety. Według statystyk liczba wideo zawierające w tytule „clean beauty”, wzrasta około siedmiu razy  w każdym miesiącu!

Marki kosmetyczne mogą świetnie wykorzystać ten trend. Badania pokazują, że użytkownicy w prawie takim samym stopniu cenią kanały ulubionych marek, co ulubionych blogerek. To oznacza, że firmy kosmetyczne mają spore pole do popisu. Lekcja ekologicznego makijażu wykonywanego przez gwiazdę? Sporo marek już stosuje ten typ wideo i trzeba przyznać, że wychodzi im to na dobre. Świetnym przykładem może być tutorial „clean beauty” z udziałem Hailey Bieber marki Bare Minerals, który obejrzało ponad 3 miliony widzów.

Ekologiczny lifestyle

Nie tylko ekologiczna moda czy makijaż podbijają YouTube. Użytkownicy chcą oglądać cały ekologiczny lifestyle. Statystyki pokazują, że w 2018 roku oglądaliśmy dwa razy częściej wideo z eko poradami niż w 2017. Ogromną popularnością cieszą się tytuły z hasłem „zero-waste” oraz… „van life”, które w zeszłym roku oglądaliśmy 4,5 razy częściej niż w 2017. Nie można zapomnieć o coraz bardziej popularnej hodowli roślin doniczkowych. Jak się okazuje, na YouTube wchodziliśmy o 62 procent częściej w zeszłym roku, by obejrzeć pielęgnację roślin, niż w roku 2017. Ekologiczna rewolucja trwa, a YouTube staje się świetnym źródłem wiedzy dla odpowiedzialnego konsumenta, a także dla zrównoważonej mody.

Przeczytaj również: Stella McCartney rozpoczyna współpracę z koncernem LVMH