Trendwatching – Teoria + warsztaty z interpretowania trendbooków

    63
    Kiedy:
    Maj 12, 2018@09:30 – 18:00
    2018-05-12T09:30:00+02:00
    2018-05-12T18:00:00+02:00
    Gdzie:
    pin Uczelnia Łazarskiego ul. Świeradowska 43, 02-662 Mokotów, Warszawa, Poland

    Szkolenie odbywa się w ramach Akademii Biznesu i Prawa Mody na Uczelni Łazarskiego

    Zajęcia trwają 5 dni

    👉 Dla kogo?
    Wykłady i warsztaty z trendwatching’u skierowane są dla wszystkich obecnych jak również i przyszłych profesjonalistów branży mody: właścicieli firm, projektantów, stylistów, kupców, specjalistów ds. visual merchandisingu oraz dla osób, które pragną poszerzyć wiedzę z zakresu prognozowania i implementacji trendów.

    👉 Cele
    Zdobycie wiedzy z zakresu:
    👉 Procesu powstawania trendów;
    👉 Procesu rozwoju trendów w zależności od grup konsumenckich;
    👉 Metod obserwacji tendencji;
    👉 Implementacji trendów w odniesieniu do DNA marki;
    👉 Czytania i interpretowania treści zawartych w trendbookach.

    Program
    👉Definicja trendu;
    👉Różnica między trendem a insightem;
    👉Proces powstawania trendów;
    👉Poszczególne role w procesie. Twórcy trendów, trendsetterzy, grupy polispołeczne;
    👉Piramida potrzeb a prędkość wymiany trendów;
    👉Proces rozwoju trendu a poszczególne grupy konsumenckie;
    👉Antytrendy;
    👉Mem – jednostka informacji kulturowej;
    👉Rola innowacji;
    👉Teoria antykruchości;
    👉Via negativa – prognozowanie przez odejmowanie;
    👉Metody jakościowe badania trendów;
    👉DNA marki a implementacja trendów;
    👉Implementacja trendów w przykładowej marce (warsztaty w podziale na grupy);
    👉Czytanie i interpretacja trendbooków;
    👉Implementacja trendów konsumenckich;
    👉Najważniejsze prognozy dla branży mody na najbliższe 5 lat.

    *** Program jest częścią kafeteryjnego programu nauczania, w którym zebrane godziny lekcyjne z danej dziedziny mogą być zakwalifikowane do dyplomu Studiów Podyplomowych.

    👉Wykładowcy
    Agnieszka Polkowska
    Naukowczyni, trendwatcher, strateg. Założycielka studia obserwacji i wdrażania trendów w sektorach mody i lifestyle’u TRENDSPOT. Współtwórczyni kolektywu strategiczno-kreatywnego POP UP GRUPA. Przez prawie 10 lat pracowała z LPP – największą firmą odzieżową w Europie Środkowo-Wschodniej, obecnie prognozuje trendy i zajmuje się rozwojem takich marek jak MTV, Gosia Baczyńska, Lous, Loft 37, Fiore, WEAVE czy TOVA. Jej unikatowe podejście do budowania scenariuszów przyszłości docenił m.in. holenderski think tank MARE Research, którego została ekspertem oraz portal Trend Tablet powstały z inicjatywy samej Li Edelkoort – Agnieszka Polkowska jest częścią jego redakcji. W 2018 r. obroni pionierski doktorat o przełożeniu sposobów prognozowania trendów na sztuki projektowe.

    PODZIEL SIĘ