Trendy na jesień-zimę 2021/2022 według kupców z Answear.com

Sezon jesień-zima 2021/2022 nadchodzi wielkimi krokami. W niektórych miejscach Polski już powoli otwieramy szafy by wyciągnąć z nich trencze i botki. Czy jednak stałe, jesienne tendencje zostaną odmienione w tym sezonie? Co będziemy nosić? O nadchodzących trendach opowiedziały nam ekspertki Answear.com – Karolina Cymerman oraz Agnieszka Pruchnik.

Okres jesienno-zimowy rządzi się swoimi prawami. Co roku odświeżamy nasze garderoby dodając do nich nowe model różnego rodzaju okryć wierzchnich, swetrów, spodni i butów. Najczęściej stawiamy na ciemną kolorystykę, brązy, burgund. Dominują kraty, skóra i flanela. Czy w nadchodzącym sezonie zmienią się nasze tendencje zakupowe?

Pierwsze prognozy

Przed nami sezon, który po rocznym okresie modowej hibernacji zaskoczy nas niekonwencjonalnymi rozwiązaniami i odważnymi projektami, przywodzącymi na myśl wszystko to, czego brakowało nam w pandemicznej rzeczywistości.” – informują nas ekspertki z Działu Kolekcji Premium.

“Nie zabraknie oczywiście mody użytkowej, ale głównie będziemy fokusować się na bezkompromisowych, fantazyjnych formach, które dekonstruują dotychczasowo utarte schematy. To sezon, który zaciera granice między tym, co oficjalne i nieoficjalne, który pozwala łączyć nieoczywiste wątki i wprowadzać na co dzień to, co dotychczas przeznaczone było ściśle określonym sytuacjom.

Co będziemy nosić?

Pozwolimy sobie na dużą dozę eksperymentów i śmiałych wyborów; wieczorowe, okazjonalne motywy będą przeplatać się z codziennością. Za dnia zdecydujemy się nosić cekiny, transparentne tkaniny i pióra marabuta. Dominować będą krótkie formy w sukienkach, kombinezonach i spódnicach. Będziemy mieć większą odwagę w ekspresji naszego ciała w ramach nurtu body positive, podkreślając je dopasowanymi projektami i stawiając na intensywne kolory oraz fantazyjne all over prints.” – podają Karolina Cymerman oraz Agnieszka Pruchnik.

Nie zabraknie jednak kontynuacji wątków z poprzednich sezonów, inspirowanych męską szafą. Wciąż dostępne będą oversize’owe marynarki i koszule, a także proste garnitury o nietaliowanych formach i zarysowanej linii ramion.

Pewne rzeczy pozostaną w szafach

Na pewno zdecydowanie rzadziej pojawiać się będą kraty, zastąpimy je raczej abstrakcyjnymi printami. Rezygnujemy również z futrzanych płaszczy na rzecz obszernych puchówek. Coraz mniej będzie monochromatycznych, ciężkich stylizacji. Projektanci proponują nam, by w tym sezonie postawić na to, by się wyróżnić i absolutnie nie wtapiać się w tło.” – dodają ekspertki.

Zaskoczenia?

Z pewnością rewolucyjne staje się podejście do koloru; to, co dotychczas zarezerwowane było dla kolekcji wiosna-lato, odnajdziemy tym razem w pełnej krasie jesienią i zimą. Stawiamy głównie na fuksję, alternatywne odcienie niebieskiego (akwamaryn, kobalt, turkus), limonkę oraz pastele.” – opowiadają specjalistki.

Odchodzimy od długości midi na rzecz opcji crop i mini. Dalej bawimy się dzianinami, które od początku pandemii dzielnie nam towarzyszą, lecz tym razem podchodzimy do nich nieco mniej casualowo: pojawią się dzianinowe garnitury, komplety, sukienki o wieczorowych formach, a nawet dzianinowe okrycia wierzchnie.

Dotychczasowe zakupy klientów

Dużym zainteresowaniem cieszą się okrycia wierzchnie – im bardziej fantazyjne i kolorowe, tym większa ich popularność. Klienci odważnie wybierają oversize’owe crop-puffery, skórzane trencze i zdekonstruowane denimowe kurtki. Podobnie sprawa ma się z akcesoriami, tu również mocny, elektryzujący kolor odgrywa kluczową rolę, ale ciekawa jest także kwestia ich formy.” – podają ekspertki Answear.com

Już od ubiegłego sezonu obserwujemy odejście od klasycznych fasonów torebek, plecaków i pasków. Tote bags, shoppery wymieniamy na mikro-torebki, inspirujemy się typowymi dla lat dwutysięcznych baguettes i bawimy się ich fakturami stawiając na odblaskowe neony, eko-futrzane wykończenia, welury i plecionki. Plecak przestaje być użytkowy i staje się modowym, wysublimowanym elementem stylizacji. Paski traktujemy jak biżuterię, oplatamy kilkukrotnie wokół talii i zdecydowanie częściej eksponujemy ich zdobny charakter.

Co polecać będzie Answear.com

Będziemy starać się zachęcać naszych klientów do eksperymentowania i do kreatywnych wyborów, które ten sezon dostarcza nam na wiele sposobów. Głównie stawiamy na to, by nasze selekcje były mocno zanurzone w aktualnych trendach, więc liczymy na to, że każdy odnajdzie w nich realizację swoich modowych potrzeb.”

>>> Przeczytaj również: Kochaj lub nienawidź – na czym polega fenomen sieciówki SHEIN

Newsletter

FASHION BIZNES