PODSUMOWANIE TYGODNIA: co wydarzyło się w świecie mody?

227
źródło: Unsplash

“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!  

>> ABY CO TYDZIEŃ OTRZYMYWAĆ DAWKĘ NAJNOWSZYCH INFORMACJI, ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA <<

Drodzy Czytelnicy, Drogie Czytelniczki, 

przed nami duże i ekscytujące zmiany. Już wkrótce przedstawimy Wam nową odsłonę portalu, jednak nim wkroczymy w nowy etap, już teraz przychodzimy do Was z kilkoma niespodziankami. Są nimi nowe cykle artykułów, które regularnie będą pojawiać się na łamach naszego portalu. Tym samym pragniemy jeszcze bardziej wprowadzić Was w świat mody i  biznesu, odkryć tajemnice sukcesu w tej branży oraz pomóc wkroczyć na indywidualną ścieżkę modowej kariery.


W cyklu “Jak ona/on to robi” cofniemy się do początków karier osób, które budują branżę odzieżową w Polsce. Sukces buduje się latami, a bohaterowie naszego cyklu odrobili już swoje lekcje w tej kwestii. Mamy nadzieję, że te rozmowy będą dla Was ogromną inspiracją i nauką. Na pierwszy ogień mamy dla Was niezwykle ciekawą rozmowę Alicji Szewczyk z Dominiką Żak – założycielką marki obuwniczej DeeZee

Dla osób stawiających pierwsze kroki w tej branży, jak i dla tych z pokaźnym doświadczeniem, szukających nowych wyzwań – rozpoczynamy cykl “Pracuję w modzie” w którym przybliżymy Wam tajniki tych mniej i bardziej popularnych zawodów i stanowisk. Gdzie zacząć, jak zdobyć wiedzę, na jakie zarobki można liczyć? To wszystko w pigułce już wkrótce na Fashion Biznes. Cykl rozpoczynamy stanowiskiem Visual Merchandisera – sprawdźcie koniecznie. 

Last but not least, w nowym cyklu “Beauty Biznes” przyglądamy się najciekawszym biznesom urodowym w Polsce. Przybliżymy ich historie oraz spróbujemy poznać receptę na sukces. Cykl rozpoczyna rozmowa z założycielkami Soap for Globe, które postanowiły ukryć recepturę piękna w małej kostce do pielęgnacji włosów. 

To jednak nie koniec nowości jakie dla Was szykujemy. Stay tuned! 

CO WYDARZYŁO SIĘ W ŚWIECIE MODY?

VIRGIL ABLOH NIE ŻYJE

Tej niezwykle smutnej wiadomości nie spodziewał się nikt. Wizjoner, mistrz, niezwykły talent i wyjątkowa osobowość – Virgil Abloh  zmarł w wieku 41 lat. Zgodnie z oświadczeniem opublikowanym na Instagramie, projektant, dyrektor kreatywny Louis Vuitton i twórca OFF-WHITE zmagał się „z rzadką, agresywną formą nowotworu — naczyniakomięsaka serca”. Abloh walczył z chorobą od 2019 roku. 

Odejście Virgila Abloha to ogromna strata dla świata mody. Dla wielu stanowił on niezwykłą inspirację artystyczną i biznesową, udowadniając, że zawsze warto walczyć o swoje marzenia. Wyznaczał nowe ścieżki, łączył ze sobą pozornie niemożliwe. Agnieszka Smektała tłumaczy, czego możemy się nauczyć podpatrując geniusz Virgila:

– Rozpoczynając przygodę z Louis Vuitton Virgil stworzył ogromny tęczowy wybieg. Modele na pokazie byli dobrani tak, aby reprezentować wszystkie kontynenty świata. Virgil opowiedział się otwartością, zróżnicowaniem i równouprawnieniem. Czy Twoja marka może w jasny i prawdziwy sposób wspierać wartości, które są bliskie Tobie i Twojej grupie docelowej?

– Virgil zachęcał, aby podejmować konwersację z markami: „Kiedy z Tobą konwersują, to wiedzą kim jesteś”.

– Zapytany o czynniki sukcesu, wskazał, że jedna z najważniejszych rzeczy to nie zamykać się, kiedy słyszymy słowo „nie”. Wręcz przeciwnie. Możemy nauczyć się rozkwitać przy słowie „nie”.

– Zdradził to, że jego mózg myśli na przód. Tylko 15% spędza na myśleniu o faktycznym produkcie, a aż 85% jego myśli krąży wokół kolejnych etapów produktu: rynek, biznes, świat cyfrowy, www, czy aktywacja marki np. sklepy typu pop up, design mebli związanych ze światem marki.

– Zachęcał, aby nie zatrzymywać się na gratyfikacji, jaką daje wymyślanie i opowiadanie o pomyśle. Realizuj marzenia! Szczególnie, jeśli Twój pomysł podważa status quo i prowokuje innowacje.

PLAGIAT CZY INSPIRACJA?

Ten temat wyjątkowo często pojawiał się na tapecie w ciągu ostatnich dni. Mowa tu o kwestii plagiatu. Sprawa dotyczy zarówno magazynu “Forbes”, jak i koncernu LPP, a dokładniej marki odzieżowej Mohito. Co spowodowało całe zamieszanie? Wyjaśniamy!

Her Impact jest popularną platformą oferujcą narzędzia mające pomagać kobietom w osiągnięciu sukcesu zawodowego. Pomysł rozpoczął się jako oddolna inicjatywa Karoliny Cwaliny-Stępniak i Magdaleny Linke-Koszek, które zapragnęły zrobić coś dobrego dla innych kobiet. Pomysł opiera się na idei siostrzeństwa i wzajemnego wsparcia. 

Kilka dni temu na kanałach społecznościowych Her Impact mogliśmy przeczytać oświadczenie w odpowiedzi na powstanie bliźniaczo podobnego pomysłu – platformy ImpactSHE, za którą stoi medialny gigant “Forbes”. 

Wczytując się w ideę nowego pomysłu spółki Ringer Axel Springer Polska można odnieść wrażenie, jakbyśmy gdzieś już spotkali się z podobnym pomysłem. Promowanie aktywności zawodowej kobiet czy organizacja wydarzeń to bez wątpienia bardzo potrzebna inicjatywa. Założycielki Her Impact twierdzą jednak, że RASP tworząc jej nazwę i cele swojego projektu, posunął się o krok za daleko, by móc nazwać go jedynie zwykłą inspiracją. Zgadzacie się?

Kwestia plagiatu została rownież poruszona odnośnie nowej kolekcji Mohito. Okazało się, że złote literki w wężowy wzór łudząco przypominają kolekcję KOPI, biżuteryjnej maki stworzonej przez Natalię Kopiszkę. Plagiat czy inspiracja? Oceńcie sami. 

NOWA PREZESKA INDITEX

Czy hiszpański koncern czeka powiew świeżości? Być może stanie się to już wkrótce za sprawą nowej prezeski. 

Na czele koncernu Inditex, właściciela takich marek jak Zara, Bersha, Pull&Bear, Massimo Dutti, czy Uterqüe stanie córka założyciela firmy. Marta Ortega ma 37 lat i jest związana z korporacją od 15 lat. Córka założyciela firmy, Amancio Ortegi, zastąpi Pablo Isla, który był prezesem Inditeksu od 2011 roku.

Ten i więcej newsów znajdziecie na naszym Instagramie! 

TOMMY HILFIGER WYRÓŻNIONY ZA WYBITNE OSIĄGNIĘCIA

29 listopada 2021 r., podczas gali Fashion Awards Brytyjskiej Rady Modyprojektant otrzymał nagrodę za wybitne osiągnięcia, przyznaną za niezwykły wkład w światowy przemysł mody i nieustanne zaangażowanie w tworzenie inkluzywnej marki.  Nagrodę wręczyli osobowość medialna i bizneswoman Kris Jenner oraz stylista i telewizyjny juror Law Roach, którzy byli ubrani w szyte na miarę projekty Tommy Hilfiger.

Gala Fashion Awards to coroczne wydarzenie, podczas którego zbierane są fundusze na rzecz BFC Foundation. Tegorocznym gospodarzem wieczoru był performer, reżyser, kompozytor i dramaturg Billy Porter. Na finał wyświetlono materiał przedstawiający historię Tommy’ego Hilfigera. Rozdziały wyróżniły kluczowe momenty w karierze projektanta, w tym pierwszy sklep People’s Place, kampanię Meet The Hilfigers i kultową erę hip hopu.  Więcej o wydarzeniu przeczytacie na naszym Instagramie. 

MANOLO BLAHNIK PRZEDSTAWIA WIRTUALNĄ WYSTAWĘ Z OKAZJI 50-LECIA MARKI

Jeśli jakikolwiek projektant butów mógłby pochwalić się dotykiem Midasa, to byłby to zdecydowanie Manolo Blahnik. Odkąd rozpoczął swoją działalność w 1971 roku, wyznaczył nowy standard jakości i designu obuwia. Kontynuując obchody 50-lecia marki, Manolo Blahnik prezentuje wirtualną wystawę poświęconą swojej historii i dziedzictwu domu mody. 

Więcej na temat wystawy przeczytacie na Fashion Biznes. 

PRZECZYTAJ NA FASHION BIZNES

„MILIARD ZŁOTYCH OBROTU? DA SIĘ ZROBIĆ!” – ROZMAWIAMY Z DOMINIKĄ ŻAK, ZAŁOŻYCIELKĄ I PREZES MARKI DEEZEE

Zaczynała od sprzedawania pojedynczych par na Allegro, dziś udziałowcem w jej firmie jest obuwniczy potentat – CCC. Jaką cenę zapłaciła za swój spektakularny sukces? Czy dałoby się go powtórzyć w dzisiejszych realiach? I dlaczego empatia jest największym wrogiem w pracy? Dominika Żak z DeeZee opowiada nam o swojej karierze.

 

PRACUJĘ W MODZIE: VISUAL MERCHANDISER CZYLI SPECJALISTA DS. ESTETYKI

Każdy sklep, czy to butik czy sieciówka stawiają na filozofię komunikacji wizualnej. Coś co cieszy oko, zachęci nas do działania, czyli kupna. Od wpływania na świadomość konsumenta poprzez estetykę prezentacji kolekcji stacjonarnie, a coraz częściej w przestrzeni internetowej odpowiada… Visual Merchandiser

Gdzie rozpocząć karierę jako VM, gdzie nabyć odpowiednie umiejętności oraz jak wyglądają stawki w tym zawodzie? Tajniki pracy Visual Merchandisera odkrywamy na Fashion Biznes w najnowszym cyklu “Pracuję w modzie”. 

#BEAUTYBIZNES: SOAP FOR GLOBE – PIĘKNO UKRYTE W KOSTCE

Czy produkty do pielęgnacji włosów w kostce mają szanse podbić polski rynek? Założona przez dwie przyjaciółki marka Soap for Globe wierzy, że tak. 

Alicja Szewczyk odkrywa tajemnice marki kosmetycznej Soap for Globe, która swoje wyjątkowe składniki i recepturę ukryła w małej kostce do włosów. Rozmowa z założycielkami maki Anna Komierowska-Szweycer i Aleksandrą Klaman rozpoczyna nowy cykl Beauty Biznes. Przeczytajcie koniecznie! 

#TALENTHUNT: JUSTYNA ROŻEK – “DARZĘ OGROMNĄ MIŁOŚCIĄ NATURALNE SUROWCE” I JEST TO FUNDAMENT JEJ AUTORSKIEJ MARKI

Swoją autorską markę sygnowaną własnym nazwiskiem założyła przed dwoma laty. Justyna Rożek, bo o niej mowa, postawiła na ręcznie szytą gratkę każdej akcesoriowej sroczki, torebki. Być może nazwisko Rożek przyprawi o torebkowy zawrót głowy…

Absolwentka łódzkiej ASP, a dokładniej Projektowania Ubioru Dzianego, kończąc studia, na które zaprowadziło ją zamiłowanie do dzianiny, obrała jednak kierunek świata akcesoriów. Świeżo po zakończeniu studiów w 2019 roku wystartowała z własną marką, na której logo zbiegają się inicjały jej imienia i nazwiska. Justyna Rożek to bez wątpienia talent, który należy poznać. Sprawdźcie koniecznie kolejny materiał z cyklu Talent Hunt!

MODA ETYCZNA DLA KOBIET – POZNAJCIE MARKĘ BOMBSHE!

Powstała w 2016 roku marka odzieżowa, od początku swojego istnienia wyznawała wartości, które dopiero aktualnie pojawiają się na rynku. Bombshe to nie tylko firma rodzinna, to spełnienie marzeń z dzieciństwa założycieli. O powstaniu, rozwoju i przyszłości Bombshe opowiedzieli nam jej twórcy – Katarzyna Heider-Pryjma i Marcin Pryjma.